Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky

Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 5. 2013 03:00 11

Seznam kapitol

1. Engine z Far Cry 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nastavení High 4. Výsledky GK na nastavení Ultra 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Jednoduchých, ale zábavných a kvalitních stříleček je jako šafránu. Bloood Dragon je přesně takový. Ačkoliv nese název série Far Cry, nemá s ní kromě enginu a vývojářů de facto nic společného. To je ale jen dobře. Technické zpracování hry je průměrné, výtvarné šílené a nároky hry na výkon počítače jsou podobné jako u Far Cry 3.

Reklama
Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky
i Zdroj: PCTuning.cz
Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Při nejvyšším nastavení detailů je Far Cry 3: Blood Dragon velmi náročnou hrou a na řadě sestav novinka plynule nepoběží ani po vypnutí velmi náročného vyhlazování hran. Vyzkoušel jsem proto vliv jednotlivých nastavení na grafiku i výkon počítače. Měření jsem provedl s grafickou kartou AMD Radeon HD 6870 ve Full HD rozlišení při zapnutém čtyřnásobném vyhlazování hran.

MSAA Anti-Aliasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


MSAA Anti-Aliasing 4 (po najetí myší se zobrazí Off)

Far Cry 3: Blood Dragon zubatými hranami nijak výrazně netrpí, rozdíly v grafice při zapnutém a vypnutém vyhlazování hran proto nejsou nijak velké. To ale neplatí o poklesu výkonu u plnohodnotného režimu vyhlazování, zapnutí 4× AA snížilo framerate z 43 na 27 fps.

SSAO Method

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


SSAO Method HDAO (po najetí myší se zobrazí SSAO)

Nastavení SSAO Method přepíná režimy technologie ambientní okluze. Nejvyšším režimem je HDAO, nejnižším naopak SSAO. Ten nedoporučuji, objekty jsou v něm obtažené podivným tlustým stínem. Mezi režimy HDAO a HBAO naopak už téměř není rozdíl (v grafice ani výkonu). Po snížení režimu z HDAO na SSAO vzrostl framerate z 25 na 27 fps.

Field of View

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Field of View 110 (po najetí myší se zobrazí 55)

Nastavení Field of View mění šířku zorného pole. Rozdíly jsou patrné na první pohled, framerate se však nijak nezměnil.

Textures

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Textures High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíly v kvalitě rozlišení textur jsou ve hře velmi nízké a většinou si jich vůbec nevšimnete. Po snížení jejich kvality se nezměnil ani výkon.

Ambient Lighting

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Ambient Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)

Snížení kvality efektu ambientní okluze nevypne nastavení tohoto efektu, nýbrž nečekaně post processing efekt úpravy barev. Schválně jsem proto vliv tohoto nastavení zkoušel na více různých místech, efekt byl však vždy stejný. Výkon po snížení vzrostl o jeden snímek za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama