Far Cry 3: Blood Dragon — rozbor chytlavé střílečky | Kapitola 11
Seznam kapitol
Jednoduchých, ale zábavných a kvalitních stříleček je jako šafránu. Bloood Dragon je přesně takový. Ačkoliv nese název série Far Cry, nemá s ní kromě enginu a vývojářů de facto nic společného. To je ale jen dobře. Technické zpracování hry je průměrné, výtvarné šílené a nároky hry na výkon počítače jsou podobné jako u Far Cry 3.
Far Cry 3: Blood Dragon patří do téměř zapomenutého žánru jednoduchých, rychlých, ovšem velmi zábavných stříleček. Atmosféru béčkových sci-fi akčních filmů z 80. let kombinuje s budgetovou cenou a u hráčů i herních recenzentů sklízí novinka úspěch. Po technické stránce hra vychází z původního Far Cry 3. Grafika však byla vzhledem k unikátnímu výtvarnému pojetí hry zcela přepracována. Detailnost grafiky však není nijak vysoká a nepotěší ani implementované efekty. V tomto ohledu se Blood Dragon řadí do podprůměru.
Hardwarové nároky jsou naopak poměrně vysoké a téměř velmi podobné s původní Far Cry 3. Pro hraní na vysoké detaily s vypnutým vyhlazováním hran postačí grafická karty nižší střední (nízké rozlišení) až střední třídy (vysoké rozlišení). Jakmile ale zapnete nejvyšší detaily a především vyhlazování hran, dokáže Blood Dragon zatopit i nejvýkonnějším kartám současnosti. Pro hraní v tomto nastavení ve Full HD rozlišení je alespoň nVidia GeForce GTX 670 či AMD Radeon HD 7970 nutností. Nijak vysoké naopak nejsou nároky na výkon procesoru, bohatě postačí procesory řady Intel Core i3 nebo AMD FX. Příliš slabá jsou pro hru jen ořezaná Pentia.
Pokud budete muset snižovat detaily, je k dispozici celá řada nastavení. Nejprve vždy vypněte vyhlazování hran, které je největším žroutem výkonu. Zubatými hranami přitom hra nijak výrazněji netrpí. Další na řadě nastavení Post FX, které má velký dopad na výkon a jeho přínos je téměř nulový. Vliv ostatních nastavení je už většinou jen malý až žádný. Rozdíly v grafice mezi minimálním a maximálním nastavením detailů proto logicky nejsou nijak velké, zatímco výkon vzroste poměrně výrazně. Bez započítaného vlivu vyhlazování hran na necelý dvojnásobek.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.