Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 5
Seznam kapitol
Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?
Zadavatelé questů v Dead Island: Riptide jsou často stejní, ovšem jako protiváha přibylo několik zajímavých nepřátel. Pokud pominu zombie porostlou řasami, která patří mezi běžné protivníky, pak musím jmenovat hlavně větší potvory a z nich jmenovitě Wrestlera, který má jednu ruku nezvykle velkou a mlátí s ní do země, Screamera, který vás zabíjí svým pronikavým řevem, nebo mutanty z řady vědců, kteří mají ve zvyku vyrvat ze svého těla maso a házet s ním.
Velcí nepřátelé jsou až na pár výjimek poměrně zdatní, ovšem ti malí trpí obrovskými chybami AI. Možná si teď budete klepat na hlavu a říkat si, že inteligence se u zombie dá jen těžko očekávat, já teď ale mluvím o evidentních chybách typu – nepřítel se proti vám rozeběhne a zasekne se za zábradlí, za roh domu, nebo do dveří, případně si v půlce cesty svůj útok najednou rozmyslí a vrátí se zase zpět na původní místo.
Takové chyby na hratelnosti a uvěřitelnosti skutečně moc nepřidávají. A když se vám k tomu občas povede narazit na místo, na kterém se nepřátelé donekonečna rodí a aby na vás mohli zaútočit, doslova padají ze střechy, je o znechucení skutečně postaráno.
Nová postava přibyla i na vaší straně a vedle Xian, Sama B, Logana a Purny se do pralesa můžete pustit ještě s Johnem Morganem. Ovšem přihlédneme-li k tomu, že hra umožňuje rozdělit si body zkušeností podle svého a že se jedná o FPS, potom nová postava není až tak velký bonus, jak by se mohlo zdát.