Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 3
Seznam kapitol
Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?
Největším tahákem titulu Dead Island pro mě byla spousta lootu a potom především zbraně a jejich úpravy. Ani v Dead Island: Riptide tomu není jinak. Peníze a vybavení se sype z každého druhého protivníka stejně, jako i z kufrů a košů, které cestou hráči potkávají ve větším než malém množství. Podle ověřeného vzorce se dá každá zbraň upgradovat ve 4 stupních. Specifické úpravy jsou potom neměnné.
Právě na počtu zbraní a jejich úpravách autoři docela zapracovali. I když zbraně jako takové jsou spíše do počtu, najdou se mezi nimi skutečné klenoty – osobně se mi líbily některé čínské zbraně a podobně. Co se týče samotných úprav, vyšly z toho ještě o poznání lépe – nachází se jich zde mnohonásobně více, přičemž mezi nimi najdeme skvosty s plošným dosahem, stejně jako smrticí jednohubky, určené k boji jeden na jednoho.
V pokračování Dead Island se klasické zbraně navíc zbavily neduhu rychlého opotřebovávání a tak zvládnou zlikvidovat o mnoho větší množství uřezaných rukou a ustřelených hlav. Modifikované zbraně se opotřebovávají o něco rychleji, ovšem ve hře se nachází mnohem více opravných ponků, takže se už nestane, že během nějakého delšího výletu rozbijete všechny předměty v inventáři.
Tuto změnu považuji za velice povedenou, jelikož hráči díky ní dostanou možnost užít si vzácné zbraně více, což vede k tomu, že si jich začnou vážit a střežit je jako oko v hlavě.