Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás
GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás
autor: Tomáš Šulc , publikováno 6.5.2013
GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Zatímco pro zkušeného uživatele je optimální nastavení detailů ve hrách vzhledem k výkonu počítače otázkou chvíle, pro běžného hráče to může být až neřešitelný problém. nVidia vyvinula program GeForce Experience, který toto nastavení udělá za vás. Funguje však program i v praxi? Vyzkoušeli jsme to v 17 hrách na sestavě nižší střední třídy.


Testovací sestava

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Metodika testování

Celkem sedmnáct podporovaných her jsem postupně nechal optimalizovat v programu GeForce Experience a změřil jsem v nich framerate. Měření proběhlo na testovací sestavě připojené k Full HD monitoru Acer. Bylo výhradně na rozhodnutí programu GeForce Experience, jaké u každé hry nastaví detaily, rozlišení a úroveň vyhlazování hran.

Testovací hry

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

ArmA II: Operation Arrowhead — Výkon v náročném druhém pokračování Army s rozšířením Operation Arrowhead jsem měřil v zabudovaném benchmarku.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Assassin's Creed III — . K měření jsem vybral přístav v Bostonu poté, co do něj připlujete lodí. Výkon jsem pomocí programu Fraps měřil při přibližně minutové procházce po přístavu.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Bioshock: Infinite — Výkon jsem testoval pomocí vestavěného benchmarku. Vnitřní měření výkonu však zatím neběží správně, framerate jsem proto měřil pomocí programu Fraps.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Borderlands 2 — K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se tříští a kutálí se.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Crysis 3 — K měření jsem vybral lokaci na zarostlém nádraží, která je rozlehlá a současně díky děravé střeše plná nepřímého osvětlení. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps při přibližně minutovém průchodu po mapě.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

DiRT: Showdown — Výkon měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jedno kolo závodu na trati ve tvaru osmičky.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Grand Theft Auto: Episodes from Liberty City — Nejnovější díl Grand Theft Auto jsem testoval pomocí zabudovaného benchmarku na scéně s vrtulníkem v centru města.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

SimCity — Výkon jsem měřil při průletu nad menším městem s kamerou jen nízko nad zemí.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

The Elder Scrolls V: Skryrim — K měření výkonu jsem si vybral jednu z horských lokací na počátku hry, kdy se svým partnerem utečete ze zajetí a probojujete se skrz kobky na svobodu. V horách jsem s ním poté šel cca dvouminutový úsek a framerate měřil programem Fraps.

GeForce Experience — nastaví grafiku ve hrách za vás

Tomb Raider — Tomb Raider má jako jedna z mála nových her vestavěný benchmark. Ten dle mých zkušeností přibližně odpovídá i nárokům při skutečném hraní, při testování jsem jej proto použil.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
44 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.