Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním
BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním
autor: Lucie Jiříková , publikováno 17.4.2013
BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním

Pojďme se bavit o dokonalé hře. Jmenuje se BioShock Infinite a spadá do žánru FPS. Toto označení se mi však jeví spíše jako urážka, osobně nový BioShock považuji za umělecké dílo. I kdyby se vám jiné akční hry příčily, BioShock na vás udělá dojem. Dojem tak hluboký, že vzpomínky budete mít vryté hluboko v paměti ještě roky po dohrání.


První chvíle na Columbii vám doslova vezmou dech. Vše kolem vás je tak absurdní a barevné, že si budete připadat jako v krásné pohádce. Některé lokace jsou majestátní, jiné zase kouzelné a všechny dohromady mají tak jedinečný vzhled, že vás z něj oči budou přecházet.

BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním

Zpočátku se proto budete impozantními scenériemi kochat, postupně se však začnou měnit pod tíhou revoluce, která je už za dveřmi. Na uvolněné město přechází anarchie a bezmoc a vy se postupně a zcela přirozeně začnete věnovat spíše samotným soubojům. Autoři hry vývoj této akce podtrhli správným tempem, přesněji řečeno citlivým rozložením akce, která se rozjíždí nenápadně a pozvolna.

BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním

Ostatně i v pozdějších částech hry se najdou klidné pasáže, které zde vůbec nejsou na škodu. Naopak. Tyto pasáže určitě nenudí, ale spíše vzbuzují očekávání a dávají vydechnout po lítém boji. Samotná obtížnost je totiž poměrně vysoká, ovšem na druhou stranu vám ve vašem snažení vydatně napomáhá i samotná Elizabeth, která je společníkem na slovo vzatým.

BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním

V klasických střílečkách by se Elizabeth zřejmě chopila zbraně, ale jak už jsme si řekli na začátku, BioShock Infinite rozhodně není klasickou akční hrou. Během boje vás zde proto Elizabeth šikovně zásobuje municí, lékárničkami a solí, kterou potřebujete k aktivování svých nadpřirozených vlastností.

BioShock Infinite – kompromis mezi FPS a uměním



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
32 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 8.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.