Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
autor: Tomáš Šulc , publikováno 8.4.2013
StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.


Unit Portraits

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Unit Portraits 3D (po najetí myší se zobrazí 2D)

Po snížení kvality portrétů postav se místo trojrozměrné animace bude zobrazovat jen jednoduchý statický obrázek. Žádný dopad na výkon však nastavení nemá.

Movies

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Movies High (po najetí myší se zobrazí Low)

Změna kvality videa rozhoduje, zda se budou cut scény přehrávat ve standardním nebo HD rozlišení. Přehrát HD video by dnes měl bez problémů zvládnout de facto jakýkoliv počítač.

Indirect Shadows

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Indirect Shadows On (po najetí myší se zobrazí Off)

Pod položkou nepřímého osvětlení hledejte klasický efekt ambientní okluze, který přidává stíny do tmavých míst. Vypnutí efektu přineslo nárůst výkonu z 36 na 38 fps.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením detailů je ve hře obrovský. Po snížení všech detailů se nasvětlení hry přepne z dynamického na statické, zmizí všechny stíny, dramaticky se sníží kvalita částicových efektů, dojde ke snížení rozlišení textur atd. Na druhou stranu je obrovský i nárůst výkonu, na první scéně jsme naměřil z 28 na 116 a na druhé z 32 na 108 fps. Snížení detailů navíc mírně snižuje i nároky na výkon procesoru.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.