StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok | Kapitola 7
Seznam kapitol
Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.
Lighting
Nastavení světel (Lighting) by mělo měnit počet zdrojů světla na scéně, přidávat do některých míst efekt ambientní okluze a zvyšovat počet světel, které vrhají stíny. Žádných rozdílů v grafice jsem si ale nevšimnul a nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.
Shadows
Kvalitu stínů lze při nastavení Shaderů na úrovneň Ultra snížit jen na střední. Rozdíl mezi střední a nejvyšší úrovní je přitom velmi malý, mírně se jen sníží rozlišení (ostrost) stínů. Framerate vzrostl o jeden snímek za sekundu.
Terrain
Po snížení kvality terénu se přestane vykreslovat část nízké vegetace (například trsy trávy nebo kamení), sníží se kvalita napadené země zergů a přestanou se vykreslovat odlesky od vodní hladiny (tzv. kaustika). Reálné rozdíly v grafice však nejsou velké a nárůst výkonu jsem po snížení nenaměřil žádný.
Reflections
Po snížení kvality odrazů se vypnou odrazy na vodní hladině a napadené zemi zergů. Framerate po snížení vzrostl z 37 na 42 fps s tím, že dle vývojářů snižuje nastavení nároky na výkon procesoru.