StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok | Kapitola 6
Seznam kapitol
Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.
Nároky na výkon grafické karty má StarCraft II poměrně nízké, vliv nastavení detailů na výkon jsem přesto vyzkoušel. Nabízí se totiž možnost rozjet hru na slabších počítačích, které mají dostatečně výkonný procesor a pouze slabší grafickou kartu. Konkrétně jsem vliv nastavení na výkon měřil s kartou nVidia GeForce GT 630 v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování hran.
Antialias
StarCraft II podporuje pouze technologii post processing vyhlazování hran. Je tedy dobře patrné, že po zapnutí vyhlazování sice zmizí většina zubů, současně je však celý obraz mírně rozmazaný. Výhodou post processing vyhlazování jsou naopak nízké nároky na výkon počítače, framerate po zapnutí vyhlazování klesnul jen mírně z 43 na 36 fps.
Texture Quality
Rozdíl v nastavení rozlišení textur je dobře patrný na první pohled. Nárůst výkonu jsem ale nenaměřil žádný. Ostatně jak je psané i v popisku tohoto nastavení, má rozlišení textur smysl snižovat až u karet kapacitou grafické paměti 512 MB a méně, kterých už v dnešní době mnoho není.
Shaders
Nastavení shaderů je ve StarCraftu II jedno z klíčových, ovlivňuje totiž i řadu dalších efektů. Zatímco při nejvyšším nastavení Ultra jsou ve hře zapnuté efekty HDR, parallax mapping nebo vyspělé dynamické stíny, při nastavení Low používá hra jen jednoduché shaderové efekty se statických osvětlením. Rozdíly v grafice jsou obrovské, podobný je i nárůst výkonu — z 42 na 159 fps!