StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 4. 2013 03:00 20

Seznam kapitol

1. Grafika bez větších změn 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nastavení High 4. Výsledky GK na nastavení Extreme 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.

Reklama
StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz

Nároky na výkon grafické karty má StarCraft II poměrně nízké, vliv nastavení detailů na výkon jsem přesto vyzkoušel. Nabízí se totiž možnost rozjet hru na slabších počítačích, které mají dostatečně výkonný procesor a pouze slabší grafickou kartu. Konkrétně jsem vliv nastavení na výkon měřil s kartou nVidia GeForce GT 630 v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování hran.

Antialias

 Antialias On (po najetí myší se zobrazí Off)
i Zdroj: PCTuning.cz
Antialias On (po najetí myší se zobrazí Off)

StarCraft II podporuje pouze technologii post processing vyhlazování hran. Je tedy dobře patrné, že po zapnutí vyhlazování sice zmizí většina zubů, současně je však celý obraz mírně rozmazaný. Výhodou post processing vyhlazování jsou naopak nízké nároky na výkon počítače, framerate po zapnutí vyhlazování klesnul jen mírně z 43 na 36 fps.

Texture Quality

 Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v nastavení rozlišení textur je dobře patrný na první pohled. Nárůst výkonu jsem ale nenaměřil žádný. Ostatně jak je psané i v popisku tohoto nastavení, má rozlišení textur smysl snižovat až u karet kapacitou grafické paměti 512 MB a méně, kterých už v dnešní době mnoho není.

Shaders

 Shaders Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shaders Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení shaderů je ve StarCraftu II jedno z klíčových, ovlivňuje totiž i řadu dalších efektů. Zatímco při nejvyšším nastavení Ultra jsou ve hře zapnuté efekty HDR, parallax mapping nebo vyspělé dynamické stíny, při nastavení Low používá hra jen jednoduché shaderové efekty se statických osvětlením. Rozdíly v grafice jsou obrovské, podobný je i nárůst výkonu — z 42 na 159 fps!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama