StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 4. 2013 03:00 20

Seznam kapitol

1. Grafika bez větších změn 2. Oficiální požadavky, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na nastavení High 4. Výsledky GK na nastavení Extreme 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.

Reklama

Oficiální požadavky hry

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Pentium D/AMD Athlon 64 X2
Operační paměť: 1,5 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 7600 GT/ATI Radeon X800 XT
OS: Windows XP/Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E6600/AMD Athlon 64 X2 5000+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 4850
OS: Windows 7/8

Hardwarové nároky StarCraft II: Heart of the Swarm jsou téměř shodné s původní hrou Wings of Liberty. I to jasně svědčí o tom, jak málo se změnilo. Minimální sestava pro hraní nového dílu StarCraftu je doslova směšná, stačit by měl počítač s de facto jakýmkoliv dvoujádrovým procesorem, 1,5 GB operační paměti a mnoho let  starou grafickou kartou střední třídy. Samozřejmostí je podpora staršího operačního systému Windows XP.

Osobně si nicméně plynulostí hry na takové sestavě příliš jistý nejsem a za sebe pro hraní doporučuji alespoň druhou uvedenou sestavu se starším dvoujádrem, 2 GB paměti a grafickou kartou starou tři až čtyři generace. Na takovém počítači už StarCraft II při sníženém nastavení skutečně poběží bez větších problémů naprosto plynule.

Testovací sestava

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.22 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.3 Beta 3. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
i Zdroj: PCTuning.cz

Nový StarCraft nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto měřil při vlastním hraní hry. K testování jsem zvolil režim vlastní hry, kdy jsem hrál jednu z největších map ve hře v režimu 4v4 se sedmi počítačem řízenými protivníky. Framerate jsem měřil v jednom z větších soubojů pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

 nastavení detailů Extreme
i Zdroj: PCTuning.cz
nastavení detailů Extreme


nastavení detailů High

Framerate jsem ve Starcraftu II měřil ve dvou úrovních nastavení detailů — High a Extreme. V obou případech byl současně zapnut režim post processing vyhlazování hran (FXAA), režim plnohodnotného vyhlazování hra bohužel nepodporuje. Jako obvykle jsem testoval v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama