StarCraft II — herní pecka s předělanou fyzikou Havok
Seznam kapitol
Na druhý díl trilogie StarCraft II jsme museli čekat dva a půl roku. Kvalita nové hry je jako obvykle velmi vysoká, fandové technologií a počítačové grafiky však potěšeni nebudou. Až na několik drobností se totiž nic nezměnilo. Spíš než perfektní grafika tak potěší nízké nároky na výkon grafické karty. Procesorům hra naopak umí pořádně zatopit.
Stalo se nepsaným pravidlem, že hry amerických vývojářů z Blizzard Entertainment mají vždy špičkovou kvalitu. Pokud k tomu připočítáme obrovskou popularitu hlavních sérií StarCraft, WarCraft a Diablo, není se co divit, že hráči vývojářům rádi odpouštějí i věci, které jim u jiných her tolik vadí. Patří sem vlastní systém protipirátské ochrany vyžadující neustále připojení k internetu (např. Diablo III), vlastní digitální distribuční síť Battle.net nebo často velmi dlouhý vývoj her s řadou odkladů. Ačkoliv je aktuální StarCraft II: Heart of Swarm vlastně jen větším datadiskem k předešlému StarCraft II: Wings of Liberty, museli jsme na jeho vydání čekat dva a půl roku. Přitom už původní hra Wings of Liberty byla mnohokrát odložena.
Dva a půl roku je ve světě počítačových her skutečně dlouhá doba. Pokud k tomu navíc připočítáme fakt, že StarCraft je jedna z posledních herních sérií nevyvíjených pro herní konzole, dalo by se předpokládat, že grafika Heart of the Swarm ve srovnání s Wings of Liberty výrazně pokročila. Tak tomu ovšem není. U vývojářů z Blizzardu neměla grafika jejich her a použití moderních efektů nikdy nejvyšší prioritu a po Diablu III je nový StarCraft jasným důkazem.
zdroj: YouTube.com, ShokzGuide
StarCraft II: Heart of the Swarm běží na bezejmenném enginu vlastní výroby, který v Blizzardu naprogramovali přímo pro potřeby StarCraftu II. Jak už bylo řečeno výše, grafika datadisku se od původní hry téměř vůbec neliší, změnily se jen drobnosti. Nakažená země zergů nově napadá budovy ostatních ras, které na ni stojí, vylepšen byl pohyb podlouhlých (hadích) jednotek a přibyl efekt ambientní okluze (ve hře nazývaný indirect lightning). Pravděpodobně největší změnou je přepracovaný systém fyziky, použita byla opět technologie Havok. Sami vývojáři ostatně přiznávají, že jejich největší snahou bylo zlepšit optimalizaci hry tak, aby běžela lépe na slabších počítačích.