Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
autor: Tomáš Šulc , publikováno 29.3.2013
Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Po herní stránce se Bioshock: Infinite povedl. Po té technické je hra postavena na starším Unreal enginu třetí generace. Ten byl značně vylepšen a nadprůměrné technické zpracování v kombinaci s vynikajícím výtvarným pojetím hry vypadá báječně. Hardwarové nároky jsou přitom rozumné, plynule si zahrají i majitelé slabších strojů.


Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti

Ačkoliv nejsou hardwarové nároky Bioshock: Inifinite nijak extrémní a na vysoké nastavení detailů si hru zahrajete i na počítačích nižší střední třídy, má řada hráčů doma starší a méně výkonné sestavy či notebooky. O rozbor jednotlivých nastavení grafiky a jejich vliv na výkon vás proto ani dnes neochudím. Konkrétně jsem vše vyzkoušel s AMD Radeonem HD 7770 ve Full HD rozlišení.

Antialiasing

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Antialiasing On (po najetí myší se zobrazí Off)

Bioshock: Infinite zubatými hranami hodně trpí. U her postavených na Unreal enginu je však zapnutí režimu plnohodnotného vyhlazování hran obtížné až nemožné, za vděk proto budete muset vzít jen post processing vyhlazováním. To je možné zapnout přímo v nastavení detailů. Jeho výhodou jsou minimální nároky na výkon (po jeho zapnutí se framerate 22 fps nijak nezměnil), nevýhodami naopak méně kvalitní vyhlazení a především parazitní rozmazání celého obrazu.

Texture Detail

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Texture Detail Ultra (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Rozdíl v rozlišení textur je ve hře dobře patrný na první pohled. Rozdíl ve výkonu jsem ale nenaměřil a snižovat jejich kvalitu má dle mého názoru smysl jen u počítačů s nedostatkem paměti grafické karty, odhadem od 512 MB a méně.

Texture Filtering

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Texture Filtering Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení Texture Filtering by mělo měnit režimy filtrování textur. Rozdíly však nejsou mezi nejvyšším nastavením anitropního 16× a nejnižším bilineárního filtrování znát. Nenaměřil jsem ani nárůst výkonu.

Dynamic Shadows

Bioshock: Infinite — test nároků nejlepší hry současnosti
Dynamic Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Off)

V Bioshock: Infinite jsou jak dynamické, tak i pevné statické stíny. Po vypnutí dynamických stínů se tak přestane vykreslovat jen část stínů. Framerate však přesto výrazně vzrostl z 23 na 30 snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
96 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 44Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.