Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
autor: Tomáš Šulc , publikováno 13.3.2013
SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.


SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

Zatímco po herní stránce je SimCity kontroverzní hrou a za absolutně nezvládnutý start (přetížené servery a jejich opakované pády) by vývojáři Maxisu a vydavatelský gigant EA zasloužili příkladný trest, po technické stránce se hra dle mého názoru povedla. Ač není napěchována nejnovějšími efekty, vypadá grafika hry výborně, je velmi detailní a na město v téměř jakékoliv fázi i denní době je doslova radost pohledět. Velkou pochvalu si pak vývojáři zaslouží za nový engine GlassBox, ve kterém se jim ze základních jednotek (tzv. agentů) podařilo vytvořit velmi realistický model simulující veškeré jevy ve hře.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

Hardwarové nároky má SimCity při nejvyšším nastavení detailů poměrně vysoké a dle mého názoru odpovídající skvěle vypadající vizuální stránce hry. Ve Full HD rozlišení potřebujete k plynulému hraní při „všem na max“ grafické karty typu AMD Radeon HD 7950 nebo nVidia GeForce GTX 660 Ti, tj. akcelerátory současné vyšší střední anebo starší highend. Nijak vysoké naopak nejsou nároky na výkon procesoru, naprosto plynule hra jela i na nejslabším testovaném úsporném dvoujádrovém procesoru Intel Pentium G2020T.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

Pokud máte starší počítač, potěší vás v SimCity příkladně funkční nastavení detailů, jehož jedinou chybou je naprosto šílený překlad. Jinak je ale skutečně ukázkové a snížení všech detailů na minimum sice posune grafiku hry de facto na úroveň deset let starého SimCity 4, odpovídajícím způsobem však naroste i framerate. Tvrzení vývojářů, že po snížení všech detailů by mělo SimCity plynule běžet třeba i na jinak velmi špatných integrovaných grafických Intel GMA HD 4000, dle mého názoru není vůbec nereálné.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou



Tagy: simcity  2013  maxis  glassbox  engine  test  review  benchmark  recenze  amd  radeon  nvidia  geforce  simulace  mesto  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
13.3.2013 06:07:51   94.113.196.xxx 3417
....doporučuji alespoň GeForce GTX 660 Ti nebo Radeon HD 7950.... Kde jsou v testu zastoupeny zmíněné karty ? Kdo mi zaručí že zrovna v této hře nebude u zmíněných karet nárust FPS žalostný oproti levnějším kartám ? Myslím si , že byste měli doporučovat na základě vámi provedených testů a ne na předpokladech .
V poslední době to je už druhé ničím nepodložené doporučení grafických karet .
13.3.2013 07:12:50   93.99.208.xxx 267
Ježíš to nedokážete odhadnout? Žádný čáry bych v tom nehledal. Mojí 7950ku tam taky nemají ale jednoduše si jí odvodim od 7970ky. A jestli se v rychlém odhadu seknu o 3FPS je mi celkem fuk. Je ale pravda že mezi 660 a 680 chybí dvě karty, zatím co u AMD je přeskočena vždy jen jedna.
13.3.2013 08:35:05   194.50.64.xxx 109
mě to běží v klidě na radeon 3850. křičíš do větru. zklidni se.
13.3.2013 14:29:46   212.158.134.xxx 56
Hra neni moc GPU náročná, zato je CPU náročná a neumí moc multithread, takže engine dost suxx, města jsou malinká a i tak se to na nich trhá i na silnejch strojích když je opravdu napěchujete.

Přijde mi to horší jak Sim City 4. Tam člověm má mnohem větší svobodu, žádné always-online DRM, velikost mapy 8x taková, atd. Město v tomhle novym sim city jsem postavil za 4 hopdiny do stavu kde jsem neměl kam dál stavět. U SC4 stavim 2 dny a zejtra tu mapu teprve zaplnim. Nemluvě o grafice. Přechod na full 3D oproti hi-ress spritům z minulosti hře neprospěl.
13.3.2013 20:25:17   89.103.43.xxx 30
CPU náročná? Mně teda moc nepřijde, spíš GPU náročná...Ten multithread je pravda, ta hra si o to říká. Jinak co se týče velikosti zástavní plochy, je sice pravda, že je malá a doufám, že pokud vydají dlc, tak free. Ale rozhodně nesouhlasím, že za 4 hodiny je to hotovo a není co dál. Ano na začátku si půjčím spoustu peněz, rozhážu plochy, ale to je tak všechno, to město by pořádně ani nefungovalo... Jinak hra je to perkfetní, hezky komplexní se spoustou možností. Má chyby, ale snad budou brzy pryč...
13.3.2013 06:26:44   91.148.23.xxx 474
povodne som si chcel simcity kupit, ale teraz uz len cakam na crack, resp. emulator naco budem davat za hru 60 eur, ked si ju nemozem v klude zahrat kvoli drm ochrane?
BTW: ten engine vyzera skvele, skoda ze to EA zasa doje.alo
29.3.2013 14:14:54   90.179.3.xxx 00
Maxis je další, kdo vnucuje normálním lidem internet.
13.3.2013 07:12:26   86.49.59.xxx 473
Always On DRM, nefunkcni servery, takze ani platici lide nemohou casto hrat, orezana hra na kost proti SimCity 4, mala plocha pro mesto, nutnost prikupovani vseho pomoci DLC a vubec nejhorsi hodnoceni produktu v historii Amazonu, dekuji nechci:
http://www.amazon .com/SimCity-Limited-Edition-Pc/product-reviews/B007FTE2VW/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?ie=UTF8&showViewpoints=1
13.3.2013 07:26:36   94.113.196.xxx 1120
Pak je zbytečné testovat tolik karet . Stačí papírově nejslabší a papírově nejsilnější . Vše ostatní si odvodíme proč bycho recenzentovi práci neusnadnili , že jo
13.3.2013 08:22:55   90.181.67.xxx 131
Výběr a metodu nech na recenzentovi(šest nastavení na deseti kartách mi stačí), na základě jeho předchozích měření a znalostí si klidně může odvozovat výkon. Pokud se ti jeho doporučení nezdá, dokaž sestavením že se plete.
13.3.2013 15:39:55   94.113.196.xxx 64
Ale proč už podruhé za sebou právě ty doporučované karty nejsou mezi testovanými A ano může odvozovat výkon , ale pouhým předpokladem , domněnkou . Přitom by stačilo buď doporučované karty zařadit do testů nebo doporučit z těch testovaných . Konkrétně jaký je rozdíl ve snímkové frekvenci u GTX660 a GTX660Ti ? 3 fps ? 5 fps ? 10 fps či více ? Pokud to nebude minimálně 10 a více fps tak se málokomu oplatí připlácet 1900 Kč za 660Ti . Vůbec nejde o to jestli se recenzent plete ale o to že doporučuje kartu která je bez debaty papírově lepší hardware ,ale o kolik je v tomto případě lepší ? Pokud koupím na takové doporučení 660Ti a u kolegy s 660 po čase zjistím že jsem si pomohl k 5 fps pak recenzenta prokleju do třetího kolene . Je už jasné o co mi jde ? Pokud si někdo nevyděláva a prachy na hardware loudí po fotrovi pak může směle klikat palec dolů . Jako obvykle Anonymita internetu je v těchto případech ku škodě , protože to pak je jako házet hrách na stěnu nebo perly sviním . Obojí je marná činnost .
13.3.2013 23:13:24   90.181.67.xxx 60
"doporučit z těch testovaných":
OK, pak by to ale vypadalo takto: Pro recenzenta je plynulé hraní 40+fps, GTX660(5500Kč) má jen 38fps, nejbližší vyšší v testu je s 60fps GTX680(12000Kč), podle tebe by pak měl doporučit tu GTX680 a ignorovat existenci GTX660Ti(7000Kč) a GTX670(10000Kč) jež nemá k dispozici.
Nikdo normální si nekupuje kartu na základě jediné hry, a většinou má dostatek rozumu si dle podkladů udělat vlastní závěr.
14.3.2013 07:42:00   94.113.196.xxx 04
Odpovím ještě jednou na tvou poslední větu .... Už je to DRUHÁ hra za sebou se stejným scénářem . Jsou doporučené netestované karty .
Pak by recenzent v zájmu serióznosti měl doporučit kartu vyšší třídy a ne konkrétní kusy u kterých de facto nemůže v grafech prokázat o kolik si s s doporučenými kartami polepším .
A nedělej ze sebe joudu tím že mi nerozumíš . Nečtou to tady jen mistři odvozování výkonu jako jsi Ty protože máš doma HD 7950 a výkon si odvodíš s rozdílem + - 3 fps , jak jsi výše napsal .
14.3.2013 10:23:47   90.181.67.xxx 00
Ano jistě souhlasím, že bez měření pak nelze zjistit o kolik si polepším, ale recenzetovi šlo v první řadě o zajištění 40+fps(plynulého chodu hry).
Já opravdu nejsem mistr jouda, a určitě jsem nenapsal že mám HD7950 a že si výkon odvodím s rozdílem +/- 3fps (můj nick je shipo).
14.3.2013 11:19:08   94.113.196.xxx 10
Máš pravdu , přehlédl jsem se . Mistr odhadů byl cursedslayer .
K těm 40+FPS jen tolik , stále stejný autor nám dokázal že nějaký počet FPS se nemusí rovnat plynulost , s čímž naprosto souhlasím . Ale taky je pravdou že rozdíl mezi GTX660 a GTX660Ti je podle hry od 0 do cca 20 FPS.
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/26048-srovnavaci-test-grafickych-karet-od-ctyr-do-osmi-tisic
Tak mne stále zajímá jedna a ta samá věc O KOLIK JE V TÉTO HŘE LEPŠÍ DOPORUČENÁ 660Ti ? O 0 nebo 3 nebo 6 či více FPS ? Na základě čeho získal přesvědčení že zrovna v této hře to bude s TI lepší když v předchcozích testech prokázal že to tak vůbec nemusí být !
Až dostaneš chřipku neber si PARALEN vem si IBALGIN (je dražší tak bude určitě lepší) Jenže ,výledek bude nejspíš stejný.
13.3.2013 09:14:36   213.151.84.xxx 100
Tuhle se podepisuje petice, už je tam docela pěkný číslo
https://www.change.org/petitions/electronic-arts-inc-remove-always-online-drm-from-simcity-and-future-games

Jinak jako obvykle EA tu hru totálně do**balo kompletně, ne jen tím online požadavkem
13.3.2013 09:58:00   165.72.200.xxx 121
Nemit to online DRM, dalo by se tohle akceptovat jako zdarmovni demo na skutecne budouci SimCity. Ale takhle je to bohuzel jen spatny vtip. Skoda, puvodne jsem se to chystal koupit..
13.3.2013 10:41:26   212.5.218.xxx 150
Jedna vec je always-on DRM ktoré bráni legitímnym vlastníkom hrať lebo to EA/Maxis posrali, akoby to však nestačilo hráči hlásia že ešte aj celá simulácia v pozadí je poriadne zabugovaná a väčšie mestá sú kvôli nim nehrateľné. Jednoducho make-upom zamaskovaná sračka.
13.3.2013 13:18:21   165.72.200.xxx 80
Ano, spatna hra by to byla i bez DRM. Docela jsem se na to tesil a ted tohle.. Skoda.
13.3.2013 10:47:31   188.175.55.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2013 12:29:47   165.72.200.xxx 110
Nebylo by lepsi koupit si na Steamu za par supu zlevnene kompletni Tropico 4? To je aspon dobra hra. A prosta ochrannych svinstev..
13.3.2013 12:11:06   151.88.22.xxx 64
sukypavel napsal:
Hned o výplatě si pro tu hru letím ale už bych měl pomalu upragovat PC ... ...


...dej ty prachy radši mě,já je využiji lépe....
13.3.2013 14:14:06   86.63.210.xxx 141
Ze začátku jsem myslel že tu konečně bude ten správný nástupce Open TTD, bohužel, pak jsem tedy doufal alespoň v nástupce SimCity 4, ale mám pocit jako by spíše ořezali koncept SimCity 4 udělali fungl novou grafiku a přidali pořádný multiplayer. Název článku by spíše měl znít „chytlavé stavění vesnic s parádní grafikou“ protože za dvě hodiny hraní máte celou použitelnou mapu zastavěnou a musíte začít stavět způsobem "zboř a postav tam něco jiného", velice mi tam také chybí ježdění s autem, hašení s ním, chytání zloduchů, či létání s vrtulníkem a ničení budov jeho raketami, jako v předchozím díle a když je tam tak detailní grafika, nevím proč nemůžete přibližovat na úroveň chodce, no tak snad bude líp v příštím díle, vynechají ten ichtilní koncept podmínky neustálého připojení k internetu a nebudou nám zase nakecávat jak je to nutné protože část výpočtu probíhá na serverech aby se ulehčilo našemu pc.
P.S.: Jsem jediný kdo by chtěl konečně po x letech nějakého nástupce TTD, proč se takové hry už nedělají a všichni se zaměřily jen na budování města?
13.3.2013 15:03:37   89.103.145.xxx 90
Urcite nejsi jediny taky nechapu ze takova hra jeste nevznikla. Nejlepe kombinaci TTD a simcity kde by clovek budoval jak mesto tak dopravu.
Nove simcity jsem si chtel koupit od sameho zacatku, ale pote co jsem zkusil betu a tusil, ze ani ve full vezi nedostanu vetsi prostor nez ten prideleny maly ctverecek. Tak jsem to prehodnotil ,ze za neco takoveho 50E nedam.
Me osobne treba online DRM nejak nevadi. I je jasne ze v momente kdy jim padaji servery je to problem. Ale co me nejvic vadi je ta omezenost toho prostoru pro staveni mesta. Jasne muzu si jich postavit vic a prepinat se mezi nima pripadne s nima trochu spolupracovat, ale porad je to defakto ten maly ctverecek o ktery se musim starat a nemam zadnou moznost expandovat. Kdyz ma clovek predstavu jak ma to mesto udelat tak za 2 hodky neni co delat a muze jit stavej nove na jiny maly ctverecek.
Takhle je to jen takovy maly sandbox kde o nic nejde.
13.3.2013 15:09:30   90.180.79.xxx 40
Jediný určitě nejsi. OpenTTD je špičková hra, která v současné podobě nabízí přehršle vychytávek. V létě jsem vytvořil velkou mapu, kde je 6 rozlišných států a s kamarádama každý hrajem za jeden stát. Díky daylenght patchu se čas natolik zpomalil, že i když hrajem už půl roku, jsme teprve v roce 1972. Pokud by někdo chtěl se přidat tak napiště, jeden stát je stále volnej.
PS: hrajeme to způsobem, který se nejvíce podobá realičnosti.
13.3.2013 16:42:53   93.99.63.xxx 51
Ach jo, du si zahrát SimCity 3000. To je poslední, kde jsem byl s plochou města spokojený.
Mimochodem, OpenTTD je skvělí. Stále ho hraju.
13.3.2013 15:45:55   147.251.227.xxx 30
Jen malinkatá chybka: "Rozdíl je daný především změnou nastavení Světlost (v originále pravděpodobně Lightning" spíše lighting než lightning.

Jinak hrál autor tu hru vůbec? GlassBox rozhodně není tak úžasný, jak ho proklamovali.

Viz

http://answers.ea.co m/t5/Miscellaneous-Issues/Traffic-quot-AI-quot-This-is-why-services-and-traffic-are-broken/td-p/737060

http://www.reddit.com/r/SimCity/comments/1a6oeo/pr oof_that_the_game_is_misleading_regarding/

a

http://www.rockpapershotgun.com/2013/03/13/simcitys-si ms-dont-seem-that-smart-after-all/
13.3.2013 16:57:00   46.13.253.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
13.3.2013 20:31:46   212.67.93.xxx 162
Nové Sim CIty nestojí ani za stažení. Podstata hry je online DRM, které vás má přimět si ji koupit a znemožnit prodej. Ale především vás má přimět nakoupit všechna možná DLC, za cenu plné hry si kupujete zmetek, kterého se nemůžete zbavit a se všemi budoucími rozšířeními, které v předchozích dílech byly samozřejmou součástí hry zaplatíte několik tisíc. Na papíře ten obchodní model vypadá velmi pěkně a manažerům se určitě líbí, jediná obrana hráčů je takové zmetky nekupovat.
29.3.2013 14:34:40   90.179.3.xxx 21
Kupte si pořádný počítač a pořádné připojení k internetu k tomu, abyste si mnoho nezahráli.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 33.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.