SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.
Detaily Animace
Detaily Animace Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)
Žádných rozdílů po změně nastavení animací jsem si nevšimnul (hru jsem samozřejmě zkoumal i v pohybu). Nenaměřil jsem ani rozdíl ve výkonu.
Perspektiva
Perspektiva Větší (po najetí myší se zobrazí Menší)
Nastavení pojmenované Perspektiva v sobě ukrývá nastavení efektu hloubky ostrosti (Depth of Field). Ten rozmazává vzdálené objekty a ve hře je aplikován téměř všude. Často se stane, že na scéně není jediné nerozmazané místo. Snížení jeho kvality je tak na místě i v případě, že váš počítač SimCity vykresluje dostatečně rychle. Snížení kvality nastavení Perspektiva ostatně žádný nárůst výkonu nepřineslo.
Anti-Aliasing
Anti-Aliasing Zapnuto (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Jak už jsem psal v některé z předchozích kapitol, SimCity podporuje pouze režim post processing vyhlazování. Po jeho zapnutí se tak připravte na parazitní jev v podobě vyhlazení textur a obecně celého obrazu. SimCity navíc zubatými hranami subjektivně netrpí tolik jako jiné hry, řada uživatelů tak vyhlazování možná nechá úplně vypnuté. Jeho nároky na výkon jsou nicméně malé, vypnutí vyhlazování zvýšilo framerate jen z 16 na 17 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením všech detailů jsou jedním slovem enormní. Rozdíl je daný především změnou nastavení Světlost (v originále pravděpodobně Lightning, překlady jsou skutečně šílené), které dynamické osvětlení hry přepne na statické. Díky tomu se přestanou vykreslovat všechny stíny a sníží se i kvalita částicových efektů. Na druhou stranu nárůst výkonu je podobně obrovský. S AMD Radeonem HD 7770 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním naměřil nárůst z 23 na 172 na první a z 20 na 155 snímků za sekundu na druhé scéně. Při nejnižším nastavení detailů tak SimCity rozjede téměř na jakémkoliv počítači.