SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

13. 3. 2013 03:00 30

Seznam kapitol

1. Trojrozměrná grafika a vyspělé simulace GlassBox 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Nové SimCity budí vášně. Nejen kvůli změně herního konceptu, ale také tragickému startu hry, kdy servery několik dní de facto nefungovaly. Po technické stránce se však SimCity povedlo. Grafika hry vypadá výborně a po snížení detailů běží i na slabších strojích. Za zmínku dále stojí nový engine GlassBox, který počítá veškeré simulace.

Reklama

Oficiální požadavky hry

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz/AMD Athlon X2 4000+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 7800/ATI Radeon HD 2x00/Intel GMA HD 4000
OS: Windows XP/Vista/7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 275/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows 7

Oficiální uváděné minimální hardwarové nároky SimCity jsou skutečně minimální a po snížení všech detailů by hra měla běžet třeba na grafické kartě řady nVidia GeForce 7800 či integrovaných grafikách řady Intel GMA HD 4000. Na první pohled se to může zdát jako nereálné, dle mých zkušeností se hrou jsou však nároky po snížení všech detailů skutečně téměř nulové a osobně těmto tvrzením věřím. Stejně tak pro plynulé hraní dle mých zkušeností postačí 2 GB operační paměti a starší dvoujádrové procesory.

V doporučené sestavě by měl být dle vývojářů alespoň čtyřjádrový procesor rodiny Intel Core i5, 4 GB operační paměti a highendová grafická karta stará dvě generace. Na takovém počítači však SimCity na nejvyšší nastavení nerozběháte, k tomu je třeba alespoň o generaci novější grafická karta stejné kategorie.

Testovací sestava

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.14 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.2 Beta 6. V obou případech jde o nejnovější dostupné ovladače.

Metodika testování

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože SimCity nemá vestavěný benchmark k měření výkonu, musel jsem framerate měřit při vlastním hraní. Dle mých zkušeností je SimCity náročné při pohledu s přiblíženou kamerou, výkon jsem tedy měřil při průletu nad menším městem s kamerou jen nízko nad zemí. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz
SimCity — chytlavé stavění měst s parádní grafikou
i Zdroj: PCTuning.cz

Výkon hry jsem měřil při dvou různých nastaveních detailů. Méně náročným režimem bylo střední nastavení s vypnutým vyhlazováním hran, náročnějším režimem pak bylo nejvyšší nastavení detailů se zapnutým vyhlazováním. Hra bohužel podporuje jen post processing režim vyhlazování FXAA, zapnout plnohodnotný režim není možné.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama