Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti

Crysis 3 — test nároků nejkrásnější hry současnosti | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

24. 2. 2013 03:00 117

Seznam kapitol

1. Řádně vylepšený CryEngine 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na střední nastavení bez AA 4. Výsledky GK na nejvyšší nastavení bez AA 5. Výsledky GK na nejvyšší nastavení s 4× MSAA 6. Vliv procesoru na hru při středním nastavení
7. Vliv procesoru na hru při nejvyšším nastavení 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Vliv nastavení na hru III 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Přinášíme test hardwarových nároků jedné z nejočekávanějších her roku — Crysis 3. Velká očekávání se tentokrát naplnila a nebojím se s plnou vážností říct, že jde o nejkrásnější a technicky nejvyspělejší hru současnosti! Nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů velmi vysoké, po snížení si však novinku plynule zahrají i majitelé slabších počítačů.

Reklama

Anisotropic Filtering

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Anisotropic Filtering 16× (po najetí myší se zobrazí 1×)

Anizotropní filtrování by mělo zajišťovat správné zobrazení vzdálených textur. Rozdílů jsem si však ve hře nevšimnul a nezměnil se ani naměřený výkon.

Motion Blur Amount

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Motion Blur Amount Medium (po najetí myší se zobrazí Disabled)

Nastavení Motion Blur mění míru, s jakou se obraz rozmazává při rychlém pohybu. Snížení míry rozmazání nemá žádný dopad na výkon. Je na každém hráči, aby si sám zvolil, jaká míra rozmazání mu vyhovuje. Základní nastavení efektu Motion Blur je proto i při globálním nastavení všeho na Very High jen Medium.

Lens Flares

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Lens Flares Yes (po najetí myší se zobrazí No)

Nastavení Lens Flares zapíná a vypíná čočkový efekt. Vypnutí přineslo nárůst výkonu o jeden snímek za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Ačkoliv se to na první pohled nemusí zdát a pro relevantní srovnání doporučuji otevření screenshotů v plné kvalitě, jsou rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů velké. Snížení všech detailů na minimum vypne efekt ambientní okluze a sníží kvalitu stínů, přestanou se vykreslovat některé vzdálené objekty a detaily, sníží se celková kvalita osvětlení, odrazy světla od vodní hladiny atd. Rozdíl ve výkonu je obrovský, s AMD Radeonem HD 6870 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování naměřil nárůst z 22 na 61 fps u první z 28 na 72 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama