Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 3. 2013 03:00 21

Seznam kapitol

1. Jak zpackaný vývoj zničil nadějnou hru 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.

Reklama
Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Aliens: Colonial Marines je bohužel názornou ukázkou toho, že i ve špičkovém herním studiu může vzniknout špatná hra. Na vině je ve většina podobných případů špatně vedený vývoj hry a Aliens: Colonial Marines nejsou výjimkou. Vývoj hry byl několikrát zastaven a obnoven s tím, že u Gearboxu se vždy našel jiný titul s vyšší prioritou. Část prací na hře tak byla nakonec zcela „outsourcována“ nepříliš kvalitní vývojářům z TimeGate Studios a ani ti hru nestihli dokončit. Pod tlakem vydavatele byl vývoj předčasně ukončen, kusy hry v rámci možností „poslepovány“  a příliš se nedbalo ani na odladění. Výsledkem je herně i technicky špatně zpracovaná hra s množstvím bugů. Například rozlišení textur je doslova tragické a stydět by se za něj hra musela i před dobrými pěti lety.

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Na technickém zpracování hry dle mého názoru jedno pozitivum přeci jen je — hardwarové nároky. Ty jsou skutečně minimální a při nejvyšším nastavení detailů si Aliens: Colonial Marines plynule zahrajete i na starších počítačích. Bohatě například postačí grafické karty jako nVidia GeForce GTS 450 nebo AMD Radeon HD 5750. Jde o letité modely nižší střední třídy, které už v době uvedení stály okolo tří tisíc korun s daní. Stejně tak jsou minimální nároky na procesor, postačí třeba starší modely řady Intel Core 2 Duo, novější Pentia anebo procesory AMD řady Phenom II.

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete Aliens: Colonial Marines zkoušet na starém notebooku nebo novém počítači s integrovanou grafickou kartou rodiny Intel GMA HD, pravděpodobně budete muset přeci jen o něco snížit detaily. Nastavení detailů sice v menu najdete, příliš funkční však není. Po snížení všech detailů na minimum se framerate zvýší přibližně jen o nějakých dvacet procent, což je absolutně nedostatečné. Pokud vám tak Aliens: Colonial Marines neběží téměř plynule při nejvyšším nastavení detailů, jejich snížení vás stěží zachrání.

Poděkování

Za zapůjčení 27" monitoru HP ZR2740w s rozlišením 2560 × 1440 px děkujeme společnosti HP.

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama