Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 10
Seznam kapitol
Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.
Aliens: Colonial Marines je bohužel názornou ukázkou toho, že i ve špičkovém herním studiu může vzniknout špatná hra. Na vině je ve většina podobných případů špatně vedený vývoj hry a Aliens: Colonial Marines nejsou výjimkou. Vývoj hry byl několikrát zastaven a obnoven s tím, že u Gearboxu se vždy našel jiný titul s vyšší prioritou. Část prací na hře tak byla nakonec zcela „outsourcována“ nepříliš kvalitní vývojářům z TimeGate Studios a ani ti hru nestihli dokončit. Pod tlakem vydavatele byl vývoj předčasně ukončen, kusy hry v rámci možností „poslepovány“ a příliš se nedbalo ani na odladění. Výsledkem je herně i technicky špatně zpracovaná hra s množstvím bugů. Například rozlišení textur je doslova tragické a stydět by se za něj hra musela i před dobrými pěti lety.
Na technickém zpracování hry dle mého názoru jedno pozitivum přeci jen je — hardwarové nároky. Ty jsou skutečně minimální a při nejvyšším nastavení detailů si Aliens: Colonial Marines plynule zahrajete i na starších počítačích. Bohatě například postačí grafické karty jako nVidia GeForce GTS 450 nebo AMD Radeon HD 5750. Jde o letité modely nižší střední třídy, které už v době uvedení stály okolo tří tisíc korun s daní. Stejně tak jsou minimální nároky na procesor, postačí třeba starší modely řady Intel Core 2 Duo, novější Pentia anebo procesory AMD řady Phenom II.
Pokud budete Aliens: Colonial Marines zkoušet na starém notebooku nebo novém počítači s integrovanou grafickou kartou rodiny Intel GMA HD, pravděpodobně budete muset přeci jen o něco snížit detaily. Nastavení detailů sice v menu najdete, příliš funkční však není. Po snížení všech detailů na minimum se framerate zvýší přibližně jen o nějakých dvacet procent, což je absolutně nedostatečné. Pokud vám tak Aliens: Colonial Marines neběží téměř plynule při nejvyšším nastavení detailů, jejich snížení vás stěží zachrání.
Poděkování
Za zapůjčení 27" monitoru HP ZR2740w s rozlišením 2560 × 1440 px děkujeme společnosti HP.
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.