Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2013 03:00 13

Seznam kapitol

1. Sedm let starý engine z The Godfather 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.

Reklama

Anti Aliasing

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Anti Aliasing SMAA (po najetí myší se zobrazí Off)

Dead Space 3 podporuje jen post processing efekty vyhlazování hran. Rozdíl mezi vyhlazenou a nevyhlazenou scénou je přesto dobře patrný a byť post processing vyhlazování mírně rozmazává textury, rozhodně použití vyhlazování doporučuji. Nároky na výkon jsou poměrně malé, po zapnutí vyhlazování výkon klesnul z 35 na 31 fps.

Shader Quality

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Shader Quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v úrovni nastavení shaderů je patrný například v odlescích na trámu na zemi. Dopad na výkon má snížení kvality shaderů jen malý, framerate vzrostl z 28 na 29 fps.

Shadow Quality

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Shaow Quality Soft High (po najetí myší se zobrazí Off)

Nastavení stínů má s přehledem největší vliv na grafiku hry i framerate. Rozdíl v kvalitě obrazu je po úplném vypnutí stínů obrovský a framerate vzrostl z 25 na 60 fps.

Anisotropic Filtering

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Anisotropic Filtering 16x (po najetí myší se zobrazí Off)

Anizotropní filtrování zabraňuje rozmazávání vzdálených textur. Použití tohoto efektu proto rozhodně doporučuji. Výkon po jeho vypnutí vzrostl o dva snímky za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita  Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší) Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita


Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením všech detailů jsou velké. Týkají se především stínů a nižší kvality osvětlení scény. Rozdíly naopak nejsou v rozlišení textur nebo detailnosti modelů, ty změna nastavení detailů nijak neovlivní. Přesto je rozdíl ve výkonu při nejvyšším a nejnižším nastavení detailů obrovský, s kartou nVidia GeForce GTS 450 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování SMAA naměřil nárůst z 30 na 107 fps u první a z 32 na 87 fps u druhé scény.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama