Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.
Anti Aliasing
Anti Aliasing SMAA (po najetí myší se zobrazí Off)
Dead Space 3 podporuje jen post processing efekty vyhlazování hran. Rozdíl mezi vyhlazenou a nevyhlazenou scénou je přesto dobře patrný a byť post processing vyhlazování mírně rozmazává textury, rozhodně použití vyhlazování doporučuji. Nároky na výkon jsou poměrně malé, po zapnutí vyhlazování výkon klesnul z 35 na 31 fps.
Shader Quality
Shader Quality High (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v úrovni nastavení shaderů je patrný například v odlescích na trámu na zemi. Dopad na výkon má snížení kvality shaderů jen malý, framerate vzrostl z 28 na 29 fps.
Shadow Quality
Shaow Quality Soft High (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení stínů má s přehledem největší vliv na grafiku hry i framerate. Rozdíl v kvalitě obrazu je po úplném vypnutí stínů obrovský a framerate vzrostl z 25 na 60 fps.
Anisotropic Filtering
Anisotropic Filtering 16x (po najetí myší se zobrazí Off)
Anizotropní filtrování zabraňuje rozmazávání vzdálených textur. Použití tohoto efektu proto rozhodně doporučuji. Výkon po jeho vypnutí vzrostl o dva snímky za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením všech detailů jsou velké. Týkají se především stínů a nižší kvality osvětlení scény. Rozdíly naopak nejsou v rozlišení textur nebo detailnosti modelů, ty změna nastavení detailů nijak neovlivní. Přesto je rozdíl ve výkonu při nejvyšším a nejnižším nastavení detailů obrovský, s kartou nVidia GeForce GTS 450 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování SMAA naměřil nárůst z 30 na 107 fps u první a z 32 na 87 fps u druhé scény.