Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2013 03:00 13

Seznam kapitol

1. Sedm let starý engine z The Godfather 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Pentium 4 2,8 GHz/AMD Athlon 64 3000+
Operační paměť: 1 GB (XP)/2 GB (Vista/7)
Grafická karta: nVidia GeForce 6800/ATI Radeon X1600 Pro
OS: Windows XP/Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,7 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870
OS: Windows 7

Minimální hardwarové požadavky Dead Space 3 jsou shodné s Dead Space 2 . Postačit by měl počítač s jednojádrovým (!) procesorem na úrovni Intel Pentium 4 nebo Athlon 64 3000+, 1-2 GB operační paměti a grafickou kartou starou i šest až sedm let. Podporované jsou všechny operační systémy od Windows XP výše. Z mých osobních zkušeností se hrou se domnívám, že na podobném počítači si při nejnižším nastavení detailů a v nízkém rozlišení Dead Space 3 skutečně v rámci možností plynule zahrajete. Problém by po patřičném snížení detailů neměli mít ani majitelé novějších počítačů s integrovanými grafickými čipy Intel GMA HD.

Požadavky na doporučenou sestavu nejsou o mnoho vyšší. Uvedena je sestava s dvoujádrovým procesorem řady Intel Core 2 Duo, 2 GB operační paměti a grafickou kartou starou čtyři generace. Na podobné sestavě sice Dead Space 3 nepoběží ve Full HD rozlišení při nejvyšším nastavení detailů, střední detaily a rozlišení okolo 1680 × 1050 px při průměrných čtyřiceti snímcích za sekundu však podobný počítač bez problémů zvládne.

Testovací sestava

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.90 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.1 Beta. V obou případech jde o nejnovější WHQL certifikované ovladače.

Metodika testování

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Dead Space 3 nemá vestavěný benchmark pro testování výkonu, framerate jsem proto měřil při vlastním hraní. K měření jsem zvolil jednu z počátečních lokalit hry v jedné z větších místností s nepřímým osvětlením. Výkon jsem testoval při procházení místností pomocí programu Fraps. Doba měření byla okolo čtyřiceti sekund. 

Nastavení hry

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení všech detailů bylo během měření na nejvyšší možné úrovni. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px v režimu bez a se zapnutým vyhlazováním hran. S vyhlazováním je to u Dead Space 3 poněkud složitější. Hra totiž nepodporuje plnohodnotné režimy vyhlazování, ale jen post processing vyhlazování. Nakonec jsem výkon měřil při zapnutém režimu vyhlazování SMAA (Subpixel Morpological Antialiasing; zcela rozdílný od klasického režimu MSAA — Multi Sampling Antialiasing), který patří dle mého názoru mezi efekty post processing vyhlazování mezi jeden z nejkvalitnějších režimů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama