Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 2. 2013 03:00 13

Seznam kapitol

1. Sedm let starý engine z The Godfather 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Od Vánoc uplynuly téměř dva měsíce a na trh se dostávají první hry nového roku. Jednou z nich je třetí pokračování hororové vesmírné střílečky Dead Space. Stejně jako u předchozích dílů byla PC verze hry připravována až dodatečně coby konzolový port. Spíš než perfektní grafika a zpracování tak potěší nízké hardwarové nároky.

Reklama
Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv americký vydavatelský gigant Electronic Arts u hráčů her rozhodně nepatří mezi nejoblíbenější a sklízí za své kauzy jednu vlnu kritiky za druhou, stále má ve svém portfoliu řadu kvalitních herních sérií. Vedle těch nejslavnějších jako je Battlefield, Crysis, Command & Conquer nebo Mass Effect sem bezesporu patří také trilogie Dead Space. Například na serveru Metacritic se průměrné hodnocení prvních dvou dílů pohybuje okolo velmi vysokých 90 procent a špatně si nevede ani nejnovější třetí díl. V jeho případě je ale hodnocení přeci jen o něco nižší. Obě konzolové verze pro Xbox 360 a Playstation 3 mají v současnosti těsně pod 80 bodů. PC verze v době psaní tohoto rozboru neměla dostatečný počet recenzí.

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

V posledních několika letech se stává pravidlem, že PC verze her mají u vývojářů a především investorů (většinou vydavatelů) velmi malou prioritu. Výjimkou nejsou případy, kdy hra vyjde jen pro herní konzole, případně je PC verze vyrobena s co nejnižšími náklady až dodatečně. Pro názorný příklad přitom není nutné chodit daleko do historie, typickým zástupcem je Test Drive: Ferrari Racing Legends vydaný na konci minulého roku. Důvod tohoto přístupu je přitom prostý — konzolové verze her většinou utrží výrazně více než verze pro PC. Zda je na vině často uváděné pirátství anebo jsou důvody jiné, by už bylo na zcela jinou diskusi.

Ať už je tomu jakkoliv, nelze než konstatovat, že výše zmiňovaná problematika ovlivnila také sérii hororových stříleček Dead Space. PC verze jsme se sice dočkali i u nejnovějšího třetího dílu (nejistá byla především u „dvojky“), i v tomto případě však hra vznikla až dodatečnou konverzí z herních konzolí.

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Na jednu stranu je nutné říct, že port není tak očividně odbytý jako u výše zmiňovaného Test Drive a například nastavení detailů je překvapivě široké a funkční. Na druhou stranu nejsou ve hře vůbec žádná vylepšení grafiky, které by alespoň z části využily potenciál moderních počítačů. Grafika PC verze Dead Space 3 je (samozřejmě až na rozlišení) shodná s konzolovými verzemi, vylepšeno nebylo ani u konzolových her často kritizované nízké rozlišení textur.

Technicky vychází Dead Space 3 z předchozích dílů, se kterými sdílí engine Visceral (název dle kalifornských vývojářů Visceral Games). Engine nemá původ v prvním díku Dead Space (2008), ale ve starším The Godfather, který stejní vývojáři vydali už v roce 2006. Engine přitom během posledních let prošel jen minimálním vývojem. Při srovnání vizuální stránky jednotlivých dílů Dead Space se proto nelze zbavit pocitu, že se technické zpracování posunuje jen velmi pomalu. Třetí díl sice přináší například podporu efektu ambientní okluze, kvalita modelů či již zmiňované rozlišení textur se ale dle mého názoru ve srovnání s Dead Space 2 nijak znatelně nezlepšilo.

Dead Space 3 — konzolový port s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama