Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.11.2012
Assassin's Creed III — americká revoluce v pěkné grafice

Assassin's Creed III je plný změn. Nezměnilo se jen prostředí, kde se děj odehrává, ale také technologie — hra běží na novém enginu AnvilNext. PC verze vychází tradičně se zpožděním proti konzolovým, rozdíly jsou ale znát. Grafika je celkově vyspělejší a nechybí podpora moderních technologií jako je teselace nebo režim vyhlazování TXAA.


Assassin\'s Creed III — americká revoluce v pěkné grafice

Série Assassin's Creed se od uvedení prvního dílu v roce 2007 stala velmi populární. Jak je dnes u řady podobných herních sérií zvykem, každý rok přichází na trh s novým pokračováním. Přestože děj původní hry skončil s uvedením předešlého dílu Revelations (u nás spíše známé pod českým překladem Odhalení), úspěšná a vydavatelství Ubisoft velmi vydělávající série samozřejmě neskončila. Došlo však ke změně hlavního hrdiny, historického období a herního prostředí. „Trojka“ (označení je nepřesné, v pořadí jde o pátý díl) se odehrává na území severní Ameriky v období americké revoluce.

Assassin\'s Creed III — americká revoluce v pěkné grafice

Změny v prostředí a herních mechanismech nejsou jediné, kterými páté pokračování Assassin's Creed prošlo. Změnila se také technická stránka hry. Novinka používá zbrusu nový engine AnvilNext. Ten si vývojáři ze studia Ubisoft Montreal naprogramovali sami. Jak je v podobných případech zvykem, vychází z enginu Anvil, na kterém běžely předchozí hry série.

Engine AnvilNext je proti svému předchůdci vylepšen snad ve všech aspektech. Dle tvrzení tvůrců nabízí vylepšenou umělou inteligenci počítačem ovládaných postav, rozlehlejší mapy s až dvěma tisíci postavami současně (původní engine zvládal řádově stovky) a především výrazně vylepšenou grafiku. Hra je celkově detailnější a především přírodní scenérie vypadají výborně. Ve srovnání s PC verzí AC: Revelations jsou rozdíly patrné na první pohled.

Assassin\'s Creed III — americká revoluce v pěkné grafice

Na vývoji Assassin's Creed III se podílela společnost nVidia a hra tak podporuje i některé nejmodernější efekty. Implementována kupříkladu byla podpora rozhraní DirectX 11, byť přínos v případě AC III není tak velký jako u v pátek testovaného Hitman: Absolution. I samy propagační materiály hry hovoří jen o teselaci (dodatečné zjemnění trojúhelníkové sítě), přičemž se tento efekt aplikuje jen na stopy při chůzi ve sněhu.

Dalším přídavným efektem, na jehož implementaci se nVidia podílela, je speciální režim vyhlazování TXAA. Ten kombinuje plnohodnotné vyhlazování (režim dvoj nebo čtyřnásobného multisamplingu) s post processing efekty a analýzou předchozích vykreslených snímků. Díky tomu TXAA zabraňuje pohybu zubatých hran po hranách, které v praxi často velmi ruší. Nevýhodami vyhlazování TXAA jsou nutnost jeho implementace do herního enginu, podpora jen u karet nVidia architektury Kepler a potenciální rozmazání obrazu (post processing efekty, podobně jako u FXAA/MLAA). Režim vyhlazování TXAA jsem společně s dalšími typy vyhlazování ve hře podrobně otestoval, viz šestá kapitola článku.

Assassin\'s Creed III — americká revoluce v pěkné grafice



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
80 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 36.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.