Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 23.11.2012
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.


FXAA

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
FXAA On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt post processing vyhlazování FXAA v novém Hitmanovi bohužel není příliš dobře implementován. Výrazně rozmazává obraz, zatímco kvalita vyhlazení hran je poměrně špatná. Výhodou jsou nízké nároky na výkon, efekt FXAA snížil framerate jen o jeden snímek za sekundu (z 25 na 24 fps).

Global Illumination

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Global Illumination On (po najetí myší se zobrazí Off)

Efekt Global Illumination je v dnešních hrách jeden z nejpokročilejších, jde o technologii odrazu světla. Efekt se bohužel počítá vždy včetně scén, kde nemá žádný pozorovatelný přínos a je velmi náročný na výkon počítače. Framerate po vypnutí Global Illumination vzrostl z 21 na 42 fps.

Tessellation

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Tessellation On (po najetí myší se zobrazí Off)

Teselace je v novém Hitmanovi implementována jen mírně, rozdíly jsou vidět především na postavách, například ruce v oblasti loktu jsou oblejší. Nároky na výkon jsou poměrně nízké, framerate po vypnutí teselace vzrostl jen o jeden snímek za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Nejvyšší nastavení detailů — Plná kvalita
Nejnižší nastavení detailů — Plná kvalita

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou a nejsou velké. Na první pohled si rozdílů téměř nevšimnete, pokud však scénu začnete detailněji zkoumat, řadu z nich odhalíte. Po snížení všech detailů klesne kvalita stínů, vypnou se odrazy, detaily v dálce, rozmazání obrazu nebo pokročilé efekty jako ambientní okluze, teselace či globální iluminace. Tyto na první pohled méně patrné detaily jsou však velmi náročné na výkon počítače, výkonnostní rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou proto obrovské. S AMD Radeonem HD 7770 jsem v rozlišení 1920 × 1080 px s vypnutým vyhlazováním hran (režim FXAA i MSAA) naměřil nárůst z 23 na 82 fps na první scéně a z 27 na 63 fps na druhé.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.