Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11 | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2012 00:00 29

Seznam kapitol

1. Infinity Wards engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Srovnání kvality vyhlazování vč. TXAA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Stejně jako každý rok je i aktuální pokračování série Call of Duty s podtitulem Black Ops II enormně úspěšné. A stejně jako každý rok běží i Black Ops II na enginu IW z roku 2005. Několika změn jsme se ale přesto dočkali, o vylepšení technické stránky svědčí třeba implementace DirectX 11. Bude to ale i po sedmi letech stačit?

Reklama

Oficiální požadavky hry

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E8200 2,66 GHz/AMD Phenom X3 8750 2,4 GHz
Operační paměť: 2 GB (32bit OS)/4 GB (64bit OS)
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870
OS: Windows Vista/7/8

Minimální požadavky na sestavu pro hraní Call of Duty: Black Ops II uváděné vývojáři jsou dvoujádrový procesor Intel (případně tříjádrový AMD), 2-4 GB operační paměti a čtyři až pět let stará grafická karta na úrovni nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3870. Dle mých zkušeností se hrou s těmito údaji musím souhlasit, na takovémto počítači si nový díl Call of Duty při nízkém nastavení detailů v odpovídajícím rozlišení plynule zahrajete. Pomalejší sestava už bude s největší pravděpodobností příliš slabá. Je nutné také upozornit, že Black Ops II k běhu vyžaduje operační systém Windows Vista a novější, starší Windows XP nejsou podporovány.

Testovací sestava

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus. K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670.

Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.54. Jde o před pár dny uvolněné ovladače, které nVidia přímo doporučuje pro hraní Call of Duty: Black Ops II (a Assassin's Creed 3). Na aktuálních kartách architektury Kepler by měly zvyšovat výkon ve hře až o čtvrtinu. Pro AMD Radeony jsem použil ovladače Catalyst 12.10 WHQL, ovladače přímo určené pro Call of Duty tento výrobce grafik nenabízí.

Metodika testování

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: Black Ops II nemá vestavěný test k měření výkonu, framerate jsem proto měřil při vlastním hraní hry. K testování jsem vybral první misi kampaně, kdy jsem na jejím začátku odehrál přibližně minutovou sekvenci. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů bylo během testování na nejvyšší možné úrovni. Vypnutou jsem měl naopak vertikální synchronizaci a limitaci maximálního počtu fps. Výkon jsem měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px v režimech bez a se zapnutým vyhlazováním hran. Vyhlazování jsem zapínal jak klasické (režim 4× MSAA), tak režim post processing vyhlazování FXAA.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama