Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2012 00:00 29

Seznam kapitol

1. Infinity Wards engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Srovnání kvality vyhlazování vč. TXAA
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Stejně jako každý rok je i aktuální pokračování série Call of Duty s podtitulem Black Ops II enormně úspěšné. A stejně jako každý rok běží i Black Ops II na enginu IW z roku 2005. Několika změn jsme se ale přesto dočkali, o vylepšení technické stránky svědčí třeba implementace DirectX 11. Bude to ale i po sedmi letech stačit?

Reklama
Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Každý nový díl Call of Duty s téměř železnou pravidelností boří prodejní rekordy. I tentokrát je tomu podobně a Black Ops II si na své konto může připsat nejvíce předobjednávek v historii. Celkové prodeje zatím rekordní nejsou, nízké však samozřejmě také ne (hry se již prodalo okolo deseti milionů, osm jen za prvních 24 hodin). Je možné, že titul nejprodávanější hry letošního roku by tentokrát mohla získat střílečka Halo 4 a Black Ops II skončí až za ní na druhém místě.

Pro Call of Duty platí i jiná pravidla. Například to, že každý nový díl bude postaven na tom samém enginu Infinity Wards, který série používá již od vydání Call of Duty 2 (2005). Ani v tomto ohledu není Black Ops II výjimkou, byť je technologie oficiálně pojmenovaná Black Ops II engine.

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro správné pochopení souvislostí použitých technologií v sérii Call of Duty je nutné uvést několik základních faktů. Hry vyvíjí dvě studia — zakladatelské studio série Infinity Wards připravuje hry pro liché ročníky (v posledních letech s podtituly Modern Warfare), spolupracující studio Treyarch pro sudé ročníky (řada Black Ops). Vývoj her obou týmů je přitom do značné míry vzájemně nezávislý, každý tým například upravuje engine pro své potřeby. Jinými slovy nový díl Black Ops II používá trochu jiný engine než Modern Warfare 3. Původ mají obě technologie ve hře Call of Duty: Modern Warfare. Studio Infinity Wards jej následně modifikovalo pro hry Modern Warfare 2 a 3, zatímco Treyarch jej upravil pro použití v řadě Black Ops.

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je vývoj celé série Call of Duty nastíněný výše poměrně složitý k pochopení, vzájemně jsou si jednotlivé hry (nejen) vizuálně podobné jako vejce vejci. Grafika nejnovějšího dílu Black Ops II bohužel v porovnání s jinými AAA střílečkami jako je Battlefield 3, Sleeping Dogs nebo Crysis 2 značně pokulhává. Chybí vyšší rozlišení textur, detailnější prostředí i lepší efekty. Především na začátku hry mne nižší kvalita grafiky doslova praštila přes oči. Během několika desítek minut hraní si hráč zvykne a rozdíl už není tak markantní.

Hře příliš nepomáhá ani v úvodu zmiňovaná podpora rozhraní DirectX 11. Ta se v sérii Call of Duty objevuje vůbec poprvé a dle mého názoru má spíše marketingový charakter, než skutečný přínos. Přesto jsou ve hře implementované některé pokročilé technologie, které stojí za zmínku. Kromě obligátní ambientní okluze je to třeba čočkový efekt Lens Flare, technologie odrazu světla (Bounce Lightning), různoběžné stíny nebo systém míšení textur nazvaný Reveal Mapping. Video, ve kterém tyto technologie jeden z vývojářů srozumitelně vysvětluje, najdete zde.

Call of Duty: Black Ops II — CoD poprvé v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama