Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: 3,0 GHz Dual Core
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: 2,4 GHz Quad Core
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows 7/8
Ačkoliv jsou u drtivé většiny her oficiálně uvedené minimální nároky silně podceňované, u Dishonored je tomu přesně naopak. Abyste hru plynule rozběhali, měli byste ve svém počítači mít dvoujádrový procesor s frekvencí okolo 3 GHz, 4 GB operační paměti a grafická karta na úrovni nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850. Doporučená sestava se pak liší jen procesorem, který by měl být čtyřjdrový. Dle mých zkušeností však Dishonored bez problémů běží na výrazně slabších sestavách, naprosto plynule jsem jej hrál třeba na AMD Radeonu HD 6670 a v nízkých rozlišeních s vypnutým vyhlazováním hran by měla stačit i výrazně slabší sestava. Důležité je jen dodat, že Dishonored běží jen pod operačním systémem Windows Vista a novější, starší XP nejsou podporované.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.
Metodika testování
Dishonored nemá benchmark k měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral misi po získání nadpřirozené schopnosti teleportace. K měření frameratu jsem použil program Fraps.
Nastavení hry
Nastavení všech detailů bylo při měření výkonu na maximální možné úrovni. Dishonored jsem testoval v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Nezapomněl jsem ani na režim vyhlazování hran, kdy Dishonored stejně jako drtivá většina her postavených na technologii Unreal nepodporuje klasický režim vyhlazování hran, ale pouze technologie post processing vyhlazování MLAA a FXAA. Karty AMD Radeon jsem testoval s pro ně optimalizovaným vyhlazováním MLAA, u karet GeForce jsem použil FXAA.