Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.10.2012
Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.


Oficiální požadavky hry

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Minimální sestava
Procesor: 3,0 GHz Dual Core
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: 2,4 GHz Quad Core
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows 7/8

Ačkoliv jsou u drtivé většiny her oficiálně uvedené minimální nároky silně podceňované, u Dishonored je tomu přesně naopak. Abyste hru plynule rozběhali, měli byste ve svém počítači mít dvoujádrový procesor s frekvencí okolo 3 GHz, 4 GB operační paměti a grafická karta na úrovni nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850. Doporučená sestava se pak liší jen procesorem, který by měl být čtyřjdrový. Dle mých zkušeností však Dishonored bez problémů běží na výrazně slabších sestavách, naprosto plynule jsem jej hrál třeba na AMD Radeonu HD 6670 a v nízkých rozlišeních s vypnutým vyhlazováním hran by měla stačit i výrazně slabší sestava. Důležité je jen dodat, že Dishonored běží jen pod operačním systémem Windows Vista a novější, starší XP nejsou podporované.

Testovací sestava

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.

Metodika testování

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Dishonored nemá benchmark k měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral misi po získání nadpřirozené schopnosti teleportace. K měření frameratu jsem použil program Fraps.

Nastavení hry

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Nastavení všech detailů bylo při měření výkonu na maximální možné úrovni. Dishonored jsem testoval v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Nezapomněl jsem ani na režim vyhlazování hran, kdy Dishonored stejně jako drtivá většina her postavených na technologii Unreal nepodporuje klasický režim vyhlazování hran, ale pouze technologie post processing vyhlazování MLAA a FXAA. Karty AMD Radeon jsem testoval s pro ně optimalizovaným vyhlazováním MLAA, u karet GeForce jsem použil FXAA.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
63 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.