Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 10. 2012 03:00 19

Seznam kapitol

1. Nejrozšířenější engine současnosti opět na scéně 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK se zapnutým vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Dishonored je dle ohlasů jedním z největších překvapení této herní sezóny. Technickou vyspělostí hra sice nepřekvapí, použit byl Unreal Engine 3, na druhou stranu je výtvarné zpracování hry výborné a na Dishonored je radost pohledět. Potěší také hardwarové nároky, duchovního nástupce Thiefa si zahraje téměř každý.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: 3,0 GHz Dual Core
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: 2,4 GHz Quad Core
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows 7/8

Ačkoliv jsou u drtivé většiny her oficiálně uvedené minimální nároky silně podceňované, u Dishonored je tomu přesně naopak. Abyste hru plynule rozběhali, měli byste ve svém počítači mít dvoujádrový procesor s frekvencí okolo 3 GHz, 4 GB operační paměti a grafická karta na úrovni nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850. Doporučená sestava se pak liší jen procesorem, který by měl být čtyřjdrový. Dle mých zkušeností však Dishonored bez problémů běží na výrazně slabších sestavách, naprosto plynule jsem jej hrál třeba na AMD Radeonu HD 6670 a v nízkých rozlišeních s vypnutým vyhlazováním hran by měla stačit i výrazně slabší sestava. Důležité je jen dodat, že Dishonored běží jen pod operačním systémem Windows Vista a novější, starší XP nejsou podporované.

Testovací sestava

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.

Metodika testování

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Dishonored nemá benchmark k měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. K měření jsem vybral misi po získání nadpřirozené schopnosti teleportace. K měření frameratu jsem použil program Fraps.

Nastavení hry

Dishonored — umělecký skvost s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení všech detailů bylo při měření výkonu na maximální možné úrovni. Dishonored jsem testoval v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Nezapomněl jsem ani na režim vyhlazování hran, kdy Dishonored stejně jako drtivá většina her postavených na technologii Unreal nepodporuje klasický režim vyhlazování hran, ale pouze technologie post processing vyhlazování MLAA a FXAA. Karty AMD Radeon jsem testoval s pro ně optimalizovaným vyhlazováním MLAA, u karet GeForce jsem použil FXAA.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama