XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 10. 2012 03:00 14

Seznam kapitol

1. UFO: Enemy Unknown v nové grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.

Reklama
XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv většině hráčů nový XCOM poběží na nejvyšší nastavení detailů naprosto plynule, majitelé slabších počítačů budou muset úroveň detailů snižovat. Příkladem takové sestavy je počítač s kartou AMD Radeon HD 6670. Vliv nastavení detailů na výkon jsem měřil v rozlišení 1920 × 1080 px při zapnutém vyhlazování hran.

Shadows

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Shadows High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení stínů ovlivňuje jen drobnosti jako je třeba detailnost stínů postav. V praxi tak rozdíl mezi úrovní High a Low není téměř znát. Výkon se přesto znatelně zvýšil a to z 32 na 37 fps.

Texture Filtering

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Texture Filtering High (po najetí myší se zobrazí Low)

Pod položkou Texture Filtering se skrývá běžné aniztropní filtrování. Rozdíl je patrný na texturách pozorovaných pod různými úhly. Vypnutí filtrování textur však nemá žádný vliv na výkon.

Fog of War

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Fog of War High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení Fog of War mírně mění způsob ztmavení míst, kam hráč zatím nevidí. Subjektivně nedokážu určit, zda vypadá lépe nastavení High nebo Low, obě verze mi přijdou srovnatelné. Framerate však po snížení na Low vzrostl z 32 na 39 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama