XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 3
Seznam kapitol
Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.
U tahové strategie jako je XCOM není teoreticky třeba mít vysoký framerate, hra je totiž pomalá a nevyžaduje rychlé reakce. Při nižším počtu vykreslovaných snímků za sekundu je ale cítit v ovládání prodleva, doporučuji proto stejně jako u většiny her v průměru alespoň čtyřicet snímků za sekundu. Na tyto hodnoty se navíc i při nejvyšším nastavení detailů dostanete s většinou grafických karet. I ve Full HD rozlišení postačí třeba AMD Radeon HD 7770 nebo nVidia GeForce GTS 450. Pod stanovenou hranicí XCOM běžel jen na AMD Radeonu HD 6670 a velmi slabé GeForce GT 630 (dříve GT 440).