XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

17. 10. 2012 03:00 14

Seznam kapitol

1. UFO: Enemy Unknown v nové grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez FXAA 4. Výsledky GK se zapnutým FXAA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.

Reklama
XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Remaky starých her jsou v poslední době v kurzu. Svého „znovuzrození“ se tak po sérii Serious Sam a hře Half-Life dočkalo legendární UFO: Enemy Unknown z roku 1994. Novinka se jmenuje XCOM: Enemy Unknown a hned po prvním spuštění je jasně patrné, že hlavní důraz nebyl kladen na vizuální stránku, ale samotnou kvalitu hry. Ta je skutečně dobrá, o čemž svědčí například i hodnocení na webu Metacritic. Vysoké je nejen hodnocení recenzentů herních magazínů (89), ale také hodnocení samotných hráčů (8.4).

Technicky je hra postavena na starších, ale stále plně dostačujícím Unreal enginu třetí generace. Ten doplňuje fyzika nVidia PhysX ve verzi akcelerované výhradně přes procesory. Grafika je na slušné úrovni a potěší velkou detailností. Na druhou stranu však chybí podpora nejnovějších efektů a na trhu je velká řada her, které vypadají o něco lépe. Nový XCOM také nezapře svůj konzolový původ, PC verze se dodělávala až dodatečně.

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Průměrné vizuální stránce odpovídají také průměrné nároky na výkon počítače, kterých se rozhodně není třeba bát. Máte-li v počítači grafickou kartu na úrovni nVidia GeForce GTS 450 či AMD Radeon HD 7770, bez problémů remake legendární tahové strategie plynule rozběháte na nejvyšší detaily včetně vyhlazování hran i ve Full HD rozlišení. Nijak vysoké nejsou ani nároky na výkon procesoru, postačí dvoujádrový procesor AMD Phenom II X2 nebo procesory řady Intel Core i3 a vyšší.

XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Máte-li slabší sestavu nebo si budete chtít zahrát na svém starším notebooku na cestách, je položek v nastavení detailů jen pár a grafiku hry změní jen minimálně. Jistý vliv na výkon ale mají a po snížení všech detailů na minimum vzroste framerate v závislosti na sestavě a scéně přibližně o polovinu. Snížení detailů tak pomůže slabším počítačům, kde hra při maximálním nastavení detailů běží kolem dvaceti snímků za sekundu, na vyloženě slabých a starých počítačích ale XCOM: Enemy Unknown pravděpodobně plynule nerozběháte.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama