Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků | Kapitola 6
Seznam kapitol
Jednou z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti je World of Tanks. V novém updatu byla tato tanková střílečka výrazně vylepšena, přičemž došlo i na grafiku. Hra nabízí nový systém nasvětlení a řada map byla přepracována do nové grafiky. Update jsme proto vyzkoušeli a změřili nároky na výkon grafických karet i procesorů.
World of Tanks má poměrně slušné nároky na výkon grafické karty i procesoru. Mnoho hráčů se slabšími počítači tak bude muset snižovat detaily. Nastavení je k dispozici poměrně velké množství. Abyste se v jejich vlivu na vizuální stránku a výkon neztratili, všechna jsem postupně prošel s kartou nVidia GeForce GTX 650 při nastaveném rozlišení 1920 × 1080 px s vyhlazováním FXAA, kdy hra běžela v průměru pod třicet snímků za sekundu.
Antialiasing
Antialiasing FXAA HQ (po najetí myší se zobrazí Off)
Při nejvyšší kvalitě grafiky je možné zapnout vyhlazování hran jen pomocí post processing efektu FXAA. Ten bohužel kromě vyhlazení hran, jejíž kvalita není tak dobrá jako u běžných režimů MSAA/SSAA, též mírně rozmazává celý obraz. Výkon po vypnutí vyhlazování vzrostl z 36 na 40 fps.
Texture Quality
Texture Quality Maximum (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v rozlišení textur je na tanku patrný jak u ventilace, tak u vlaječek a dalších drobných detailů. Rychlost vykreslování hry vzrostla o jeden snímek za sekundu.
Decals Quality
Decals Quality Maximum (po najetí myší se zobrazí Off)
Nastavení Decals vypne některé minoritní detaily jako jsou rozdílné textury u skal. Vliv na výkon tato položka nemá.
Shadow Quality
Shadow Quality Maximum (po najetí myší se zobrazí Off)
Rozdíl v nastavení stínů je patrný na první pohled. Po snížení kvality stínů na minimum se stíny úplně přestanou vykreslovat. Rychlost vykreslování hry však logicky vzrostla z 29 na 33 snímků za sekundu.