Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků
Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.10.2012
Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Jednou z nejpopulárnějších multiplayerových her současnosti je World of Tanks. V novém updatu byla tato tanková střílečka výrazně vylepšena, přičemž došlo i na grafiku. Hra nabízí nový systém nasvětlení a řada map byla přepracována do nové grafiky. Update jsme proto vyzkoušeli a změřili nároky na výkon grafických karet i procesorů.


Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Multiplayerová tanková střílečka World of Tanks se po vydání updatu 8.0 výrazně proměnila. Nezměnily se přitom jen herní mechanismy, ale také vizuální stránka hry. Vývojáři do hry přidali nový systém nasvětlení a současně předělali devět map do zcela nové grafiky. Výsledkem je na těchto mapách líbivá grafika, která sice nepatří do absolutní špičky v porovnání s běžnými komerčními hrami, rozhodně však neurazí a mezi hrami s platebním modelem freemium patří k tomu nejlepšímu.

 Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Hardwarové nároky v zásadě odpovídají vizuální stránce. Abyste si World of Tanks plynule zahráli na nejvyšší nastavení všech detailů ve Full HD rozlišení při frameratu přes 40 fps, je nutné mít v počítači grafickou kartu střední třídy jako je nVidia GeForce GTX 560 či AMD Radeon HD 6870. Pokud máte monitor menší a stále hrajete v kdysi tolik oblíbeném rozlišení 1280 × 1024 px, postačí karta o třídu slabší (GeForce GTX 460/Radeon HD 6850). U nároků na výkon procesoru překvapí fakt, že World of Tanks vůbec neumí využít vícejádrové procesory. Důležitá je tak jen architektura a frekvence. Z procesorů AMD jsou rozumným minimem procesory Phenom druhé generace s frekvencí od 3,5 GHz výše, u Intelu postačí procesory Core i3/i5/i7 s frekvencí o gigahertz nižší.

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Majitele slabších sestav potěší velké množství položek s nastavením detailů, které mění všechny aspekty grafiky od dohlednosti přes rozlišení textur až po částicové efekty. Pokud máte velmi slabý počítač a budete muset detaily snižovat skutečně až na minimum, grafika hry se sice zhorší skutečně drastickým způsobem, úměrně tomu však klesnou i nároky a framerate vzroste přibližně na čtyřnásobek. World of Tanks by tak měli rozběhat i majitelé velmi slabých sestav či notebooků (samozřejmě pokud mají dostatečně silný procesor).

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků

Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků Update World of Tanks 8.0 — test hardwarových nároků



Tagy: world of tanks  test  recenze  rozbor  review  engine  directx  vliv nastaveni na vykon  bigworld  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2012 05:24:01   178.143.240.xxx 91
s novym patchom, ked vypnem tiene a rastlinstvo nemam problem pustit hru na high - medium na notebooku s AMD Turion P520 2,3ghz a s HD57300. FPS mam od 34-70 az na 1-2 mapy, na ktorych mi FPS klesne pod 30 ale to mi robilo vzdy s jakymkolvek nastavenim grafiky
4.10.2012 05:28:00   85.207.22.xxx 92
Já sem hrával WoT často, a často jsem sledoval fórum a jejich stránky. Když došlo na otázku multi-core CPU Support tak wargaming.net mlžil co to šlo . A to i když měl nejnovější BigWorld Engine tuto podporu přímo v sobě, se na fóru tyhle dotazy mazaly. Místo téhle podpory se přidávaly další a další efekty které při MAX nastavení byly jako nepovedené ENB(přepálený bloom, stínování bylo špatně počítané...) a na mé staré sestavě C2D E7400@3,5GHz, 4GB RAM a GTX260 to bylo nehratelné. Teď aspoň přibyl nový způsob renderování, grafika je střídmá a líbí se mi.
4.10.2012 06:10:57   46.39.170.xxx 33
Bělorusové jsou vtipní, protože doporučené požadavky jsou k smíchu. Na i7-920 a GTS250 (tedy dle všeho bych to měl rozjet na max) se to seká jako YT video s mobilním připojením na Edge. Na druhou stranu, hra pak konečně vypadá nějak k světu.
Já tam mám přeplý starý render a mám zase 50-130FPS a nevím co s nima, protožep lno nastavení je nyní omezeno jen na nový styl renderu. Prostě šašci. A absence jakéhokoliv multi-threadu je taky k smíchu.
Recenze dobrá a relativně brzká, díky.
4.10.2012 06:20:25   178.143.240.xxx 40
mne vytazuje obidve jadra na 100%, aj ked pozrem afinitu tak ma zaskrknute obidve jadra predtym bolo len jedno
4.10.2012 07:06:33   46.149.115.xxx 161
vtipný jste Vy, protože doporučená konfigurace u žádné hry nikdy neznamenala, že pojede na full detaily
jednovláknová už taky WOT není - poud mu přiřadím jen jedno jádro (SB na 3,7GHz), tak to nezvládá a v případě víc tanků jsou hodně velký propady fps, pokud dám 2jádra, tak absolutně bez problémů - 3 a víc už na snímky nemá vliv, ale jedno už od verze 0.8 nestačí
4.10.2012 08:44:08   89.111.108.xxx 16
To je pravda, ale proč se doporučuje něco, na čem to naplno neběží plynule s maximálními detaily?
4.10.2012 09:03:52   46.149.115.xxx 92
těžká otázka.... proč výrobce doufající v zisk z produktu netvrdí potenciálnímu uživateli, že pro chod je potřeba superduperhighend železo ? odpovídat si snad nemusím...
4.10.2012 10:04:37   90.181.67.xxx 50
Protože jsou to doporučené detaily(využití technologie) a maximum stejně není omezeno.
4.10.2012 12:12:26   46.39.170.xxx 00
V čem měříte vytíženost CPU? Mě gatgets na Winech prostě ukazuje vytíženost jednoho jádra.
4.10.2012 12:53:52   194.228.220.xxx 00
mne prave taky, na jednom panelu tanky, na druhem spravce uloh a koukam do nej..jadro jedno bezi na max, ostatni se flakaji, ci poskakuji mezi par procenty, coz prikladam aplikacim na pozadi. Grafika se pritom vetsinou flaka taky. Kdyby se dalo nekde nastavit, aby to papalo hezky jadra dve, byl bych moc rad
4.10.2012 07:48:43   194.228.220.xxx 61
Tak nevim, zda mel autor recenzi pripravenou, ci zda prihledl k vcerejsi diskuzi u gw2-v takovem pripade smekam pomyslnej klobouk za feedback a bleskurychly clanek, a za srovnani dekuji. Aspon ted bez prubeznyho zkouseni rovnou vim, co vypnout
4.10.2012 08:51:54   84.242.109.xxx 41
Core i7 870 a radeon 5970 ve full HD vše na max stabilních 50-60 FPS.. rozdíl mezi verzi 7 a 8 je v grafice obrovský, ale FPS mám stále stejné
5.10.2012 05:54:47   193.84.186.xxx 11
Ona ta optimalizace není silnou stránkou ani po patchi, paradoxně mají problém i nejvýkonnější mašiny. Na i7-3930K přetočeným na 4,7GHz musím mít pro co nejideálnější chod hry přidělený pro WoT jen dvě jádra a samozřejmě vypnutý HT, grafika je to samé v bledě modrém (přetočená GTX 690), tam musím mít vytvořený profil jen pro jedno jádro, s oběma aktivníma jádrama je to nehratelné. Sice jsou po patchi lidi většinou unešený grafikou (samozřejmě se mi taky líbí), ale osobně bych byl daleko radši, kdyby vývojáři hru doopravdy optimalizovali a ne to flikovali, zrovna podpora vícejader by byl nejlepší začátek.
5.10.2012 12:15:37   194.213.41.xxx 00
prosimtě kde se přiřazuje počet jader pro aplikaci? to je to "nastavit spřažení" ve správci úloh když kliknu pravým tlačítkem na aplikaci?
5.10.2012 23:44:13   193.84.186.xxx 00
To bohužel ne, já si to spravuju přes aplikaci PriFinitty.
4.10.2012 08:57:54   90.181.161.xxx 80
AL_ napsal:
Tak nevim, zda mel autor recenzi pripravenou, ci zda prihledl k vcerejsi diskuzi u gw2
Pracovalo se na tom uz nejakou dobu, jen jsem nechtel reagovat vcera odhalenim, ze to prijde brzo na radu. Konkurence nikdy nespi! :-)
4.10.2012 09:40:30   212.24.151.xxx 10
Na configuraci : i5 760 @4Gh / 8Gb DDR @ 2000Mhz / AMD 6850 OC settings ve hě vše na max 1280*1024se mi zvedli FPS z 40-60 na patchi 7,5 na 80-100 u tohoto patche 8.0.
Nicméně mám jednu výtku. Na pouštních mapách se mi nelíbí že na dálku už engine nevykresluje drobné textury na dunách a mapa pak vypadá hodně divně. Až budu na herním PC tak přidám screen ze hry ....
4.10.2012 11:15:37   194.213.41.xxx 10
Mně taky, ale jak kde. Třeba v mapě "dálnice" nebo "doly" mi padá fps na 30 s max detaily. Po snížení na střední detaily mám stále asi jen 40fps. A to ty mapy nevypadají moc hezky, naopak někde mám stále 60fps s Vsync na MAX detaily na mapách které vypadají daleko lépe (v horách nebo v poušti)
sestava: i5 3570K, 8GB RAM, HD 78502GB OC a rozlišení 1680x1050
4.10.2012 12:14:52   87.197.147.xxx 90
Všimol som si jednu vec, ..či máte 2.5GHz athlona alebo pretočeného 4.5Ghz nejakého penťáka od intelu, stále sa to hýbe od tých 30 do 45 až 50 fps. Treba si dať pozor aj na internetové pripojenie. Nad 150ms latenc. do fps začne kafrať synchronizácia scény a problém s nízkym fps je definovaný hneď špatne. Hráči WoTka vedia, ža nad 200-250ms je to zle hratelné a scéna príšerne seká. Nefunguje to ako u ostatných onlinovkách že vaše fps je nemenné a len lagovaný protihráči proste čudne poskakujú, ale u tejto hry si to proste s ďalšou várkou vykresľovaných snímkov engine počká aj na várku dát zo servera, ináč ich nevykreslí! Na to pozor. A to už nieje o CPU alebo VGA. Teda ak mu začína vadiť už aj spojenie 150ms tak pravdepodobne server kŕmi počítač cca 5-6 paketov koor. dát za sekundu. Moja skúsenosť a odporúčanie: rýchly (low latency) internet! Mobilné internety a miestne mikrovlnky môžu spôsobovať lagy.
4.10.2012 12:54:24   194.213.41.xxx 31
Zajívamej poznatek, ale můj případ to také nebude, mám kabel od UPC a latenci mám hoodně pod 150 ms
4.10.2012 11:24:38   89.103.45.xxx 11
Antialias je naruby Jinak good!
4.10.2012 18:47:04   90.180.157.xxx 07
Sláva, konečně je tu Wotko. Nechcete ho dávat i do testů GK?
BTW: dejte mě prosím vaše pc, už to nechcu hrát na 8-15 fps
4.10.2012 21:04:55   176.222.224.xxx 81
Blizzard napsal:
Sláva, konečně je tu Wotko. Nechcete ho dávat i do testů GK?
BTW: dejte mě prosím vaše pc, už to nechcu hrát na 8-15 fps

netreba sediet len za kompom, chod makat budes mat aj t lepsi komp na hranie
11.10.2012 10:16:52   188.112.102.xxx 11
"Nedemokratické režimy většinou nemají k počítačovým hrám zrovna kladný vztah. Naopak je pokládají za zlo, které je nutné potírat. Přinejmenším proto překvapí ... má svůj původ v poslední diktatuře Evropy — Bělorusku."

Cize ja na zaklade tejto empirickej skusenosti a skusenosti s DRM a Steam navrhujem, p.redaktor, aby ste vetu yupravili_ "prave demokraticke rezimy maju negativny vztah k hram"
11.10.2012 17:31:18   83.69.56.xxx 00
V přehledu testovaného HW je uvedena grafika 6770, v grafech 6670. Kterou jste tedy testovali?
16.10.2012 17:11:26   77.48.104.xxx 10
Vlastní hra, jede jen na jednom jádře, na druhém jádře muže běžet jen několik vedlejších procesů hry. Proto je rozdíl v FPS mezi jedním a dvěma jádry a proto není rozdíl, když povolíš třetí nebo více. Pokud se podíváš na vytíženost, tak si toho všimneš, jedno povolené jádro pojede většinou na 100% a druhé cca 20%-50% v závislosti na procesoru.
23.10.2012 16:01:01   94.113.36.xxx 60
Proboha lidi, sestavte si ty kompy pořádně a vylaďte si je, aktualizujte ovladače tak podobně. Pak nebudete mít problém s WoT. Hraju to jak na notebooku s Intel HD 3000 (na nejnožší detajly je to hratelný) tak na C2D E8200 + GTX460 a tam to jede uplně na plno bez jakejch koliv problémů, asi s propadama FPS ve sniper modu problém nemam (jenom na notebooku) tak nevim co s těma kompama všichni máte. Smažte si ten balast co se vám spouětí po startu a zasekává vám ramku a pak vám to pojede.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

99 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.