Guild Wars 2 - skvělá grafika a vysoké nároky na procesor
Seznam kapitol
Guild Wars je vedle World of Warcraft jedním z nejpopulárnějších MMORPG současnosti. Druhý díl nezklamal a dle recenzí jde o skvělou hru. My jsme se v článku zaměřili na technickou stránku nových Guild Wars a především hardwarové nároky. Změřili jsme nároky na výkon grafické karty, procesoru a podrobně jsme prošli i nastavení detailů.
Herní studio Blizzard Entertainment vždy zaměstnávalo špičkové vývojáře. Když se v roce 2000 část z nich oddělila a založila vlastní studio AreaNet, očekávali jsme, že i jejich hry budou patřit mezi ty nejlepší. Tvůrci skvostů jako Warcraft, StarCraft nebo Diablo se sice nepustili do tvorby vlastních strategií, sázka na MMORPG se však vyplatila. V roce 2005 spatřil světlo světa Guild Wars, ze kterého se rychle stalo jedno z nejúspěšnějších MMORPG současnosti. Dosud se prodalo přes šest milionů kopií. Druhý díl je přitom neméně úspěšný, na trhu je sotva několik týdnů a hru si již koupilo přes dva miliony hráčů.
Guild Wars 2 je postaven na stejné technologii jako první díl. Pojmenovaná je jednoduše „Guild Wars engine“ a jak už napovídá sám název, jde o engine naprogramovaný vývojáři z AreaNet přímo pro potřeby hry. Pro Guild Wars 2 byl engine z velké části předělán a vylepšen, svůj původ však nezapře a obě hry jsou si v základních rysech velmi podobné. Ze zajímavostí mohu zmínit, že Guild Wars 2 používá fyzikální engine Havok. Do enginu byla dále implementována speciální technologie Umbra Occlusion. Ta snižuje hardwarové nároky hry tím, že z výpočtů odstraňuje objekty, které na výsledné scéně nebudou vidět (například jsou zakryty jiným větším předmětem). Hra běží v rozhraní DirectX 9.0c, vyšší verze 10/11 nejsou podporované. Další podrobnosti o enginu vývojáři bohužel nezveřejnili.
Grafika hry je stejně jako u většiny ostatních MMORPG líbivá svou variabilitou a výtvarným zpracováním. Téměř každý ve hře najde svůj oblíbený typ prostředí. Pokud se však změříte na technickou vyspělost grafiky, řadí se Guild Wars 2 k dnešnímu průměru. Velmi dobře jsou zpracované efekty jako je vodní hladina a její odlesky a především ve městech potěší poměrně velká detailnost prostředí, na druhou stranu řada stínů není dynamických a chybí pokročilé efekty jako je ambient occlusion.