F1 2012 — povedená grafika s rozumnými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Nový ročník závodů Formule 1 mnoho změn nepřináší. Ani po technické stránce se toho moc nezměnilo. F1 2012 běží stejně jako předchůdce na enginu Ego druhé generace. Grafika však vypadá přesto o trochu lépe a potěší i hardwarové nároky. Na nejvyšší detaily si plynule zahrajete i s grafickými kartami nižší střední třídy.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 5400+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600/ATI Radeon HD 2600
— OS: Windows Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core i7/AMD Bulldozer
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 500/AMD Radeon HD 6000
— OS: Windows Vista/7/8
Minimální požadavky hry jsou jako obvykle velmi nízké a vyhoví jim téměř každý počítač. Abyste F1 2012 vůbec rozjeli, měl by váš počítač mít starší dvoujádrový procesor (stačit by měl Intel Core 2 Duo i AMD Athlon X2), 2 GB paměti a grafickou kartu střední třídy starou až čtyři generace. Pozor pouze na operační systém, starší Windows XP totiž nejsou podporované a F1 2012 vyžaduje alespoň Vista.
Doporučená sestava je uvedena velmi obecně, zkusím být proto o něco konkrétnější. Procesor rozhodně není potřeba hned z řady Intel Core i7, bohatě postačí starší čtyřjádro Intel Core i5 i čtyřjádrové procesory AMD Phenom II X4. U grafických karet pro plynulé hraní v nejvyšších detailech ve Full HD rozlišení stačí třeba nVidia GeForce GTX 460 či AMD Radeon HD 6850.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6770 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.
Metodika testování
Závodní hry od Codemasters mají vestavěný benchmark, výjimkou není ani aktuální F1 2012. K měření výkonu jsem proto použil právě vestavěný test, který automaticky měří rychlost vykreslování během jednoho okruhu hlavního závodu a sám vyhodnotí počet snímků za sekundu. Kameru jsem měl nastavenou nad helmu pilota.
Nastavení hry
Nastavení všech detailů bylo během testování nejvyšší možné. Výkon jsem měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Vyhlazování hran jsem měl nastaveno ve dvou režimech — vypnuto a 4× MSAA.