Borderlands 2 — Krásná komiksová grafika i fyzika | Kapitola 2
Seznam kapitol
Borderlands je synonymem pro komiksovou grafiku. Druhý díl to nemění, kreslená grafika byla ještě vylepšena a je radost na ni pohledět. Vyspělejší je proti prvnímu dílu také fyzika. Ve hře je implementována technologie nVidia PhysX. Důvod k obavám to ale není ani pro majitele AMD Radeonů, hra je totiž výborně optimalizovaná.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Dual Core 2,4 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Quad Core 2,3 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Jak už bylo řečeno v minulé kapitole, Borderlands 2 používá starší Unreal Engine 3 a spíš než na nejmodernější efekty hra sází na líbivá prostředí a především kreslenou grafiku jako takovou. Hardwarové nároky proto nejsou nijak vysoké. Nejslabší sestavou pro hraní Borderlands 2 by měl být počítač s dvoujádrovým procesorem, 2 GB paměti a pět generací starou grafickou kartou. Z mých zkušeností se hrou musím v zásadě souhlasit, jen grafickou kartu bych doporučil o generaci novější, uvedené GeForce 8500 a Radeon HD 2600 budou dle mého názoru i při nejnižším nastavení detailů příliš slabé.
Velmi rozumně je naopak uvedena doporučená sestava, na počítači s čtyřjádrovým procesorem a grafickou kartou GeForce GTX 560 nebo Radeon HD 5850 poběží Borderlands 2 plynule i na nejvyšší detaily včetně pokročilých efektů PhysX.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 306.23 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.8 WHQL.
Metodika testování
Borderlands 2 nemá vestavěný benchmark k testování výkonu, měřil jsem proto framerate při vlastním hraní. K testování jsem vybral jednu z počátečních zimních lokací hry, kdy jsem bojoval na hřbitově proti několika příšerám. Ty po hráči hází kusy ledu, které se při zapnutých rozšířených efektech PhysX tříští a různě se kutálí. Vybraná scéna patří v Borderlands 2 mezi náročné.
Nastavení hry
Výkon jsem testoval při nejvyšším nastavení detailů včetně pokročilých efektů PhysX. Měřil jsem v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px v režimu bez vyhlazování hran a se zapnutým post processing vyhlazováním FXAA (běžné režimy vyhlazování hra nepodporuje).
Podpora nVidia 3D Vision
Borderlands 2 je hrou, na jejímž vývoji se do jisté míry podílela nVidia. Kromě fyziky PhysX je hra též optimalizovaná pro 3D Vision (očekávat lze rating 3D Vision Ready). Výjimečně jsme jej proto taktéž vyzkoušeli. Hraní Borderlands 2 ve 3D Vision působí dobře a posouvá zážitek z hraní o něco dále. Pro hraní je ale třeba mít velmi výkonnou grafickou kartu, na s GeForce GTX 670 běžela hra ve Full HD rozlišení při nejvyšším nastavení všech detailů v průměru okolo 50 fps.