Black Mesa — legendární Half-Life s parádní grafikou | Kapitola 6
Seznam kapitol
Pokud se o některých hrách dá mluvit jako o legendách, Half-Life mezi nimi zaujímá jedno z čelních míst. Po mnoha letech je tu možnost jej znovu vyzkoušet. Vyšla totiž modifikace Black Mesa, kompletní předělávka původní hry do nového grafického kabátku. Nároky jsou nízké, grafika parádní a chcete slyšet to nejlepší? Celé je to zadarmo!
Drtivé většině hráčů poběží Black Mesa plynule na nejvyšší detaily. Modifikace má tak nízké hardwarové nároky, že po jejím vyzkoušení dost možná zatouží kdejaký pamětník původního Half-Life, který dnes už hry nehraje a má v počítači jen integrovaný grafický čip. Nároky na výkon jsem proto podrobně vyzkoušel s AMD Radeonem HD 6450, jehož výkon je velmi nízký a je přibližně srovnatelný s integrovanými grafickými akcelerátory. Testoval jsem v rozlišení 1680 × 1050 px při zapnutém vyhlazování hran.
Model Detail
Model Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)
Po snížení nastavení modelů je patrné snížení kvality dřevěné bedny, zábradlí a mrtvých postav. Výkon po snížení však vzrostl jen nepatrně z 25 na 26 snímků za sekundu.
Texture Detail
Texture Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v rozlišení textur je dobře patrný hned na první pohled. Rychlost vykreslování hry se ale po snížení nijak nezměnila.
Shader Detail
Shader Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)
Nastavení shaderů mění kupříkladu detailnost hrubé omítky na zdech. Výkon po snížení vzrostl jen o jeden snímek za sekundu.