Léto ve hrách – přehled NEJ titulů letošních prázdnin | Kapitola 2
Seznam kapitol
Léto a především naše dva prázdninové měsíce bývají ve světě videoher ekvivalentem pravé okurkové sezóny. Letos to ale docela vřelo, nebo alespoň sem tam někde zabublalo. My hráči jsme se každopádně nemohli nudit. Pojďme se podívat na nejzajímavější momenty, které nám z těchto prázdnin udělaly pěkný herní svátek!
Svou troškou do mlýna přispěla také nezávislá herní scéna, což je v dnešní době už stejná jistota, jako že každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. A opravdu. Z této sféry jsme se dočkali hned několika kousků, z nichž jsme se některým podrobněji věnovali také v naší recenzi. Jmenovitě jde o vesmírnou tahovou strategii Endless Space a o mix turn-based strategie a akčního žánru s názvem Orcs Must Die! 2.
Unmechanical
Zkrátka však nezůstali ani vyznavači logických her, kteří si již od 8. srpna mohou cvičit svou šedou kůru mozkovou ve velmi povedeném titulu Unmechanical. Zajímavé je, že hra původně vznikla jako studentský projekt, který se do dnešní podoby rozrostl až po založení vývojářského studia Talawa Games a jeho spolupráci s týmem z Teotl Studios.
Unmechanical se asi nejvíce podobá legendárnímu Machinariu. Malý robůtek v hlavní roli tu však navíc umí i létat a k pohybu předměty a vyvolávání dalších akcí používá telekinetické zařízení umístěné na spodku jeho kulovitého tělíčka. Vývojářům se pak i přes docela omezenou možnost interakce, která z tohoto zařízení plyne, podařilo ukuchtit hostinu o mnoha logických chodech, nad nimiž by neohrnul nos ani Zdeněk Pohlreich.
A když říkám logických, myslím tím opravdu logických. Mnoho zádrhelů vyřešíte i aplikováním několika základních fyzikálních zákonů. Podle nich budete například lámat paprsek, aby vám nažhavil cívku tak, že vám otevře dveře, nebo házet kamení do jímky s vodou, která vám zaplaví přerušené kabely a tím obnoví elektrické napětí. Jednoduše tu nenarazíte na žádné nesmysly, které se do her tohoto typu bohužel občas vkrádají.
Na jedničku se autorům podařilo zvládnout i grafický kabátek. Unmechanical je zasazený do tzv. 2,5 D scrollovacího prostředí, tzn. že okolí a hlavní hrdina je trojrozměrný, ale i přesto je pohyb v něm umožněný pouze ve 2D. Až na dva bugy – chybějící (a pro posun hrou stěžejní!!!) kámen po znovunačtení úrovně a špatně přetočená deska, která mi bránila dostat se skrze dveře – nemám této hře co vytknout. Možná snad ještě docela krátkou hrací dobu (něco kolem 2 hodin), což je však podle mého názoru přímo úměrné ceně 9 €, za níž se Unmechanical prodává. Za 100 minut v kině přeci zaplatíme skoro stejně.