Sleeping Dogs — náročný a krásný klon GTA | Kapitola 7
Seznam kapitol
Od Sleeping Dogs se mnoho nečekalo. O to příjemnější je překvapení, že z nástupce True Crime je skvělá hra. Výborná je navíc i technická stránka. PC verze je vylepšená snad ve všem, podporuje DirectX 11, má textury v HD rozlišení... Jen hardwarové nároky jsou při nejvyšším nastavení detailů včetně vyhlazování opravdu velké.
Sleeping Dogs je skutečně velmi náročnou hrou, jak ale ukázaly testy výkonu v minulých kapitolách, v drtivé většině případů postačí pouhé snížení úrovně vyhlazování hran. I tak jsem ale vyzkoušel vliv všech dostupných nastavení na výkon a to s AMD Radeonem HD 7770 v rozlišení 1920 × 1200 px při nejvyšším nastavení detailů a střední úrovni vyhlazování (High).
Enable Quality Anti-Aliasing
zleva Enable Quality Anti-Aliasing nastavení Normal, High a Extreme
Enable Quality Anti-Aliasing Extreme (po najetí myší se zobrazí Normal)
Jak už bylo několikrát řečeno, vyhlazování hran je u Sleeping Dogs klíčové nastavení. Vyhlazování lze měnit jen pomocí položky Enable Quality Anti-Aliasing a souhrnně mění úroveň klasického vyhlazení (SSAA) i post processing vyhlazení (FXAA). V nejnižším režimu Normal je zapnuto jen post processing vyhlazení v nižším režimu, v nejvyšším nastavení Extreme naopak oba typy vyhlazení v plné kvalitě. Rozdíl v kvalitě vyhlazení mezi Normal a Extreme jsou patrné na první pohled a rozdíl ve výkonu je 50 ku 16 fps! V drtivé většině případů v praxi bohatě postačí střední úroveň vyhlazení High.
Enable High-Res Textures
zleva Enable High-Res Textures nastavení Off a On
Enable High-Res Textures On (po najetí myší se zobrazí Off)
Textury ve vysokém rozlišení není možné zapnout hned po nainstalování hry, nejprve je nutné stáhnout DLC balík s texturami (šířený zdarma, při zakoupení hry přes Steam je ihned dostupný). Textury ve vysokém rozlišení jsou výrazně ostřejší, rozdíly jsou patrné na první pohled. Rozdíl ve výkonu jsem ale nezaznamenal.
Shadow Resolution
zleva Shadow Resolution nastavení Off, Normal a High
Shadow Resolution High (po najetí myší se zobrazí Off)
Rozdíly v kvalitě stínů jsou patrné okamžitě, po snížení nastavení Shadow Resolution na minimum se totiž většina stínů úplně přestane vykreslovat. Rozdíl ve výkonu je velký, po snížení vzrostla rychlost vykreslování z 24 na 34 snímků za sekundu.
Shadow Filtering
zleva Shadow Filtering nastavení Normal a High
Shadow Filtering High (po najetí myší se zobrazí Normal)
Nastavení Shadow Filtering sníží kvalitu vykreslovaných stínů. Ty jsou po snížení zubaté a nejsou měkké. Rychlost vykreslování hry vzrostla z 23 na 27 snímků za sekundu.