Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech | Kapitola 3
Seznam kapitol
Grafika Crysis působila v roce 2007 jako zjevení a i dnes je nadprůměrná. To ale neznamená, že by ji nešlo vylepšit. Na hru jsem aplikoval téměř desítku grafických modifikací a byl jsem po zásluze odměněn — rozšíření zlepší téměř vše. Potěší i HW nároky, na nejvyšší detaily včetně modů si zahrajete třeba i s Radeonem HD 5870.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 7970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.6 WHQL.
Metodika testování
Pro Crysis sice byla vydána testovací utilita, její výsledky však nejsou přesné a během skutečného hraní je framerate nižší. Výkon jsem proto testoval vlastním hraním Crysis. K měření jsem vybral hned první misi, kdy jsem měřil výkon při přibližně minutovém procházení džunglí. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení grafiky bylo během testování vždy maximální možné a výkon jsem měřil ve dvou režimech — při nejvyšším nastavení detailů Very High v původní kvalitě hry a po nainstalování všech grafických modifikací (jejich výčet viz minulá kapitola). Testovaná rozlišení byla 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px, přičemž bez i se zapnutými modifikacemi jsem výkon měřil s vypnutým i zapnutým vyhlazováním hran (režim 4× MSAA).