Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech

Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

28. 8. 2012 03:00 18

Seznam kapitol

1. Crytek — Záruka technologicky vyspělé hry 2. Crysis — přehled grafických modifikací 3. Testovací sestava, metodika, nastavení 4. Výsledky GK — původní kvalita hry 5. Výsledky GK — grafické mody
6. Vliv procesoru na hru — původní kvalita hry 7. Vliv procesoru na hru — grafické mody 8. Galerie screenshotů s grafickými mody 9. Závěr

Grafika Crysis působila v roce 2007 jako zjevení a i dnes je nadprůměrná. To ale neznamená, že by ji nešlo vylepšit. Na hru jsem aplikoval téměř desítku grafických modifikací a byl jsem po zásluze odměněn — rozšíření zlepší téměř vše. Potěší i HW nároky, na nejvyšší detaily včetně modů si zahrajete třeba i s Radeonem HD 5870.

Reklama
Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech
i Zdroj: PCTuning.cz


Far Cry (2004)

Německé studio Crytek má mezi hráči počítačových her, a fandy jejich technologií především, výsadní postavení. Založeno bylo sice teprve až v roce 1999, což je ve srovnání s velikány jako je Epic Games nebo id Software (oba 1991) poměrně pozdě, rychle si však získalo širokou fanouškovskou základnu. Stačila k tomu už první hra Far Cry, která v roce 2004 způsobila pozdvižení. Zatímco hráči s velkými nadějemi čekali na Half-Life 2 a Doom 3, o několik měsíců dříve přišel právě Far Cry. Technickou stránku i především herními kvalitami oba soupeře přinejmenším vyrovnal a v řadě ohledů i překonal. Vizuálně lépe provedenou džungli tropických ostrovů do té doby nikdo nepředvedl. Není se ale co divit, Far Cry měl původně být benchmarkem pro grafické karty a na plnohodnotnou hru byl „povýšen“ až v pozdějším stádiu vývoje.

Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis (2007)

V opojení z úspěchu začal Crytek připravovat svou další hru. Po více než kladných odezvách na výbornou technickou stránku Far Cry šel tým tentokrát až na samotnou hranici možností a připravil hru, jejíž technická stránka bez nadsázky předběhla svou dobu. Crysis měl podobně jako Far Cry výbornou hratelnost, o té se ale ve stínu dech beroucí grafiky zase až tolik nemluvilo. Crysis byl však „hrou z budoucnosti“ se vším všudy a ačkoliv šly nároky po snížení detailů výrazně dolů a hru si tak mohli plynule zahrát i majitelé slabších sestav, všichni se zaobírali tím, že na nejvyšší detaily se hra trhá i na nejvýkonnějších dobových počítačích. Crysis si tak rychle vybudoval pověst extrémně náročného technologického dema nevhodného pro slabší počítače i přesto, že to nebyla tak úplně pravda.

Crysis vylepšený mody — skvělá grafika i po letech
i Zdroj: PCTuning.cz


Crysis 2 (2011)

U pokračování Crysis se vývojáři obávali opakování problémů a vydali se proto trochu jinou cestou. Crysis 2 tak vyšel pro PC i herní konzole, přičemž grafika PC verze rozhodně nevypadala tak skvěle, jako jsme tomu byli zvyklí u předchozích dvou her. Stačilo však dalšího čtvrt roku a vývojáři vydali velký opravný balík s podporou efektů DirectX 11, texturami ve vysokém rozlišení a podobně. Crysis 2 tak se zpožděním nastoupil cestu svých předchůdců, avšak bez pověsti extrémně náročné hry, kterou si majitel slabší sestavy plynule nezahraje.


Crysis 3 (2013)

V současné době je ve vývoji Crysis 3 a je otázkou, jakou cestu zvolí vývojáři tentokrát. Podle již zveřejněných technologických videí enginu by se mohlo zdát, že se vývojáři vrací zpět k původnímu scénáři a ihned po vydání bude Crysis 3 vyšperkován těmi nejlepšími dostupnými technologiemi, úplně jisté to však není. I kdybychom se ale všech těchto efektů dočkali opět tři měsíce po vydání hry, zůstává hlavním fakt, že se stále alespoň některá studia soustředí i na PC hraní a především mají chuť i finance táhnout grafiku počítačových her směrem kupředu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama