Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 8. 2012 03:00 49

Seznam kapitol

1. Nesmrtelný Source engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — nejvyšší detaily bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší detaily s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.

Reklama
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Snižovat detaily budou muset u Counter-Strike: Global Offensive skutečně jen majitelé několik roků starých sestav, slabších notebooků a počítačů s integrovanými grafickými akcelerátory. Vliv nastavení na výkon jsem proto tentokrát měřil se slabým AMD Radeonem HD 6570 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran (4× MSAA i FXAA).

Global Shadow Quality

 Global Shadow Quality High (po najetí myší se zobrazí Very Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Global Shadow Quality High (po najetí myší se zobrazí Very Low)

Nastavení kvality stínů vypne jen minoritní stíny jako jsou stíny rukavic na rukou, stíny na bombě a podobně. U zbylých stínů se jen mírně sníží kvalita. I tak ale snížení nastavení zvýšilo výkon z 48 na 62 snímků za sekundu.

Model/Texture Detail

 Model/Texture Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Model/Texture Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)

Rozdíl v rozlišení textur je dobře patrný na první pohled, rozdílů v modelech (geometrii) jsem si naopak vůbec nevšiml. Rychlost vykreslování hry po snížení nastavení vzrostla jen nepatrně o jeden snímek za sekundu.

Effect Detail

 Effect Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Effect Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)

Ačkoliv by nastavení efektů dle popisu mělo měnit kupříkladu dohlednost, na testované scéně zmizel jen jeden z detailů na budově. Výkon se po snížení vůbec nezměnil.

Shader Detail

 Shader Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
i Zdroj: PCTuning.cz
Shader Detail Very High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení shaderů snižuje především kvalitu povrchů, rozdíly jsou ale patrné třeba i na zbrani. Výkon po snížení tohoto nastavení vzrostl z 44 na 48 snímků za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama