Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 8. 2012 03:00 49

Seznam kapitol

1. Nesmrtelný Source engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — nejvyšší detaily bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší detaily s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.

Reklama
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Technickou stránku Counter-Strike: Global Offensive lze hodnotit ze dvou pohledů. Tím pro většinu hráčů podstatnějším je pravděpodobně srovnání se současnými tituly. V tomto ohledu je na tom poslední Counter-Strike poměrně špatně. Ačkoliv hra vychází pět let po Half-Life: Episode Two, od tohoto posledního rozšíření pro Half-Life 2 se Global Offensive po technické stránce příliš neliší. Zatímco u Doty 2 (mix strategie/RPG z pohledu shora) vypadá engine Source výborně a hra se ani v roce 2012 za svůj vzhled nemusí stydět, pro střílečky z pohledu první osoby už dnes technologie Source příliš vhodná není. Změnit by to mohl snad jen opravdu masivní update hraničící s novou generací. Bohužel bych si ale nevsadil na to, že Valve takový v nejbližší době vydá a naopak můžeme čekat další hry postavené na enginu Source.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Druhým pohled na Counter-Strike: Global Offensive je z hlediska hardwarových nároků. Ty má tato multiplayerová střílečka takřka nulové, rozjedete ji téměř na jakémkoliv počítači. Z testovaných slabých karet měl na nejvyšší nastavení detailů větší problémy jen pět let starý ATI Radeon HD 3850 a to pouze po zapnutí vyhlazování hran. Hru jinými slovy rozjedete i na integrovaných grafických kartách, byť u nich už pravděpodobně budete muset sáhnout ke snížení detailů. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, postačí i dvoujádrový procesor starší architektury.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud už budete muset snížit detaily (např. při hraní na zmiňované integrované grafické kartě), doporučuji začít u stínů a shaderových efektů. Vypnutí těchto dvou nastavení přinese až třetinu výkonu navíc. Další nastavení má už na výkon jen menší vliv, v součtu však frameratu pomohou o další čtvrtinu a celkový nárůst výkonu je tak po snížení detailů z maximálních na minimální přibližně o polovinu.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama