Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source
autor: Tomáš Šulc , publikováno 22.8.2012
Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Původní Counter-Strike se stal legendou. V posledních letech se však dostává do pozadí, přichází proto jeho nová verze s podtitulem Global Offensive. Hra opět běží na starším enginu Source, hardwarové nároky jsme proto tentokrát zkoušeli se staršími kartami jako Radeon HD 4850 nebo GeForce GTS 250.


Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Technickou stránku Counter-Strike: Global Offensive lze hodnotit ze dvou pohledů. Tím pro většinu hráčů podstatnějším je pravděpodobně srovnání se současnými tituly. V tomto ohledu je na tom poslední Counter-Strike poměrně špatně. Ačkoliv hra vychází pět let po Half-Life: Episode Two, od tohoto posledního rozšíření pro Half-Life 2 se Global Offensive po technické stránce příliš neliší. Zatímco u Doty 2 (mix strategie/RPG z pohledu shora) vypadá engine Source výborně a hra se ani v roce 2012 za svůj vzhled nemusí stydět, pro střílečky z pohledu první osoby už dnes technologie Source příliš vhodná není. Změnit by to mohl snad jen opravdu masivní update hraničící s novou generací. Bohužel bych si ale nevsadil na to, že Valve takový v nejbližší době vydá a naopak můžeme čekat další hry postavené na enginu Source.

 Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Druhým pohled na Counter-Strike: Global Offensive je z hlediska hardwarových nároků. Ty má tato multiplayerová střílečka takřka nulové, rozjedete ji téměř na jakémkoliv počítači. Z testovaných slabých karet měl na nejvyšší nastavení detailů větší problémy jen pět let starý ATI Radeon HD 3850 a to pouze po zapnutí vyhlazování hran. Hru jinými slovy rozjedete i na integrovaných grafických kartách, byť u nich už pravděpodobně budete muset sáhnout ke snížení detailů. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru, postačí i dvoujádrový procesor starší architektury.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Pokud už budete muset snížit detaily (např. při hraní na zmiňované integrované grafické kartě), doporučuji začít u stínů a shaderových efektů. Vypnutí těchto dvou nastavení přinese až třetinu výkonu navíc. Další nastavení má už na výkon jen menší vliv, v součtu však frameratu pomohou o další čtvrtinu a celkový nárůst výkonu je tak po snížení detailů z maximálních na minimální přibližně o polovinu.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source

Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source Counter-Strike: Global Offensive — vylepšený CS: Source



Tagy: counter-strike  global offensive  cs go  engine  test  recenze  rozbor  review  engine  directx  vliv nastaveni na vykon  source  valve  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.8.2012 06:43:48   84.42.133.xxx 5162
Citace:
Ve světě počítačových her se dá spolehnout na několik věcí. Že EA každý rok vydají nový díl Call of Duty


Tak na to se tedy rozhodně spolehnout nedá, protože se to ještě ani nikdy nestalo!
22.8.2012 07:41:43   178.143.233.xxx 6836
2005 Call of Duty 2
2006 Call of Duty 3
2007 Call of Duty 4: Modern Warfare
2008 Call of Duty: World at War
2009 Call of Duty: Modern Warfare 2
2010 call of duty black ops
2011 call of duty modern warfare 3
2012 call of duty black ops II

22.8.2012 08:01:06   90.176.96.xxx 1307
To je pěkné ale EA NIKDY CALL OF DUTY NEVYDALA ! EA stojí přece za sérii Battlefield Call of Duty je od vydavatele ACTIVISION !!!!
22.8.2012 12:35:25   178.143.233.xxx 41
ok OK ok
22.8.2012 13:40:09   84.42.133.xxx 117
owned
22.8.2012 06:52:53   95.80.215.xxx 1428
Opravdu mi nejde do hlavy, proč jste do testování grafiku v CPU, když byla k dispozici.
Výhoda Source je právě možnost hraní i na ntb (pokud teda někdo takovou šílenost zvažuje)
Palec dolů.
22.8.2012 06:58:07   212.96.186.xxx 593
na notebooku hraju CS už plno let a není to vůbec šílenost
22.8.2012 06:57:21   212.96.186.xxx 2736
Pěkný, že to není naročný, což se dalo očekávat, ale hratelnost je na tak mizerné úrovni jako CS:S. Takže stejně zůstanu věrný CS1.6, které HW náročné není vůbec, ale hratelnost má o 100% lepší.
4.9.2012 02:17:53   78.45.0.xxx 03
Musím bohužel souhlasit. Naštěstí těch vyhozených peněz není tolik ...
22.8.2012 07:29:13   90.176.106.xxx 164
Koukám, že máte v požadavcích napsanou podporu i pro Win XP, včera když sem si CS:GO stahoval na Steamu, tak tam byla poznámka, že není podporován Win XP.
Mě to teda nevadí, já frčim na Macu, ale pro ostatní by to bylo docela dobrý vědět, jak to doopravdy je
22.8.2012 07:44:26   217.115.240.xxx 70
me by zajimal nazor z oblasti hracu - tech, kteri nehraji 4fun ale snazi se dostat ze hry potencial (ve smyslu,ze chteji byt nejlepsi) - je tedy lepsi hrat vse na low detaily nebo naopak?

Hraje roli i rozliseni? Díky
22.8.2012 08:19:54   89.111.108.xxx 910
No přijde na to, co ti vyhovuje, nevím jak u CS:GO, taky záleží na hře, ale vše nam inimum je imho blbost, která zvedá jen fps.
Rozlišení (mně vyhovuje maximální, někdo má radši nižší)
Textury (hodně záleží na hře, někdy je mnohem přehlednější s horšími texturami, někdy naopak)
Stíny (tohle je lepší téměř u všech her vypnout, stínů zneužívají campeři a občas jsou v nich neviditelní a bez nich jsou jako pěst na oko a diví se, že je člověk odhalil:-))
Efekty (záleží na hře, někde s nízkými je kouř neprůhledný a to docela vadí, jindy naopak kouř skoro neexistuje an ikdo se v něm neschová)
Viditelnost (To se nejspíš CS vůbec netýká, ale občas mizí objekty mezi tebou a nepřítelem při nižší viditelnosti, což je lepší, pokud můžeš střílet skrz, občas zmizí i vzdálený nepřítel)
A pak je tu strategie, kterou zneužil kamarád na LANce, když nastavil detaily na max, měl nižší fps, ale i artefakty v obraze a neviděl stěny, to mu u CS docela pomohlo dávat headshoty skrz zdi:-)
22.8.2012 11:36:06   31.53.111.xxx 18
al_capone napsal:
me by zajimal nazor z oblasti hracu - tech, kteri nehraji 4fun ale snazi se dostat ze hry potencial (ve smyslu,ze chteji byt nejlepsi) - je tedy lepsi hrat vse na low detaily nebo naopak?

Hraje roli i rozliseni? Díky[/quote][quote=net.Xtreme]No přijde na to, co ti vyhovuje, nevím jak u CS:GO, taky záleží na hře, ale vše nam inimum je imho blbost, která zvedá jen fps.
Rozlišení (mně vyhovuje maximální, někdo má radši nižší)
Textury (hodně záleží na hře, někdy je mnohem přehlednější s horšími texturami, někdy naopak)
Stíny (tohle je lepší téměř u všech her vypnout, stínů zneužívají campeři a občas jsou v nich neviditelní a bez nich jsou jako pěst na oko a diví se, že je člověk odhalil:-))
Efekty (záleží na hře, někde s nízkými je kouř neprůhledný a to docela vadí, jindy naopak kouř skoro neexistuje an ikdo se v něm neschová)
Viditelnost (To se nejspíš CS vůbec netýká, ale občas mizí objekty mezi tebou a nepřítelem při nižší viditelnosti, což je lepší, pokud můžeš střílet skrz, občas zmizí i vzdálený nepřítel)
A pak je tu strategie, kterou zneužil kamarád na LANce, když nastavil detaily na max, měl nižší fps, ale i artefakty v obraze a neviděl stěny, to mu u CS docela pomohlo dávat headshoty skrz zdi:-)


pán net.Xtreme asi písal o CS1.6 ktoré má s CS:S a CS:GO enginom spoločný asi len názov a podstatu hry (vypínať tiene lol)

al_capone vo všeobecnosti závisí od teba ale v MP by som ti odporúčal detaily stiahnuť kvoli prehladnosti(okrem tieňov, vedia dosť často pomôcť) a čo sa týka rozlíšenia mne osobne najviac vyhovuje 800x600 píšem podľa skúsenosti s CS:S, aj keď už aktívne nehrávam tak za tých pár rokov som čosi pochytil
22.8.2012 13:46:44   194.156.48.xxx 20
Jak stíny pomáhají?
22.8.2012 17:56:56   90.181.67.xxx 20
Stíny jsou statické(předpočítané v textuře) a dynamické. Vypnutím dynamických stínů je camper mnohem světlejší něž okolní vždy tmavé statické prostředí.
22.8.2012 16:44:54   212.67.93.xxx 20
Jsi mě prokoukl...nové CS mě moc neoslovilo, akorát jsem zůstal u CZ (Což je vlastně 1.6)
Jinak jsem zapomněl na zvuk, kvalitní prostorový zvuk podle mě může člověku hodně pomoci ve hře.
23.8.2012 22:33:20   88.103.63.xxx 00
Není to sice moc realistické.. ale v 1.6 šlo po sluchu střílet přes zdi
22.8.2012 18:14:00   88.103.63.xxx 61
Jestli chceš hrát dobře, tak si prostě najdi to, co bude nejvíce vyhovovat tobě. Je to individuální. Nicméně větší kvalita stínů zpravidla znamená, že je více míst, kde přehlédneš protivníka, nebo kde ti scénu znepřehlední nějaký efekt. Častější střídání světlé a tmavé klade vyšší nároky na pozornost. Když zjistíš, že u současného nastavení mhouříš oči, aby sis vůbec všiml, jestli támhle náhodou někdo není, místo aby ses na vyhlédnutém cíli soustředil na to, kde má hlavu, tak to dobré není. Na kvalitě textur nesejde, nebo mi to příjde zanedbatelné, ale zkus. Základ je opět jednoduchý, všimnout si protivníka dřív, než on tebe. V dnešní době je zbytečné to řešit z hlediska FPS, nicméně určitě musíš mít 100+ a naprosto stoprocentně vypnutý VSYNC!
Rozlišení má vliv na tvoji přesnost. hrubý rastr to zjednodušuje, hlava vždycky bude jeden z pixelů. Z poloviny je to ale stejně o nastavení myši. Zkus pro začátek rozlišení, které respektuje poměr stran tvého monitoru, ale na výšku má max 800. Stejnou hodnotu nastav na myši a sensitivity 1 (kašli na posuvník, piš to do konzole), vypni akceleraci ve win i v ovladačích pro myš i ve hře, potřebuješ ryzí "raw input". A pak to zkus, pokud máš pocit, že to je strašně pomalé, byla dosud hlavní chyba tady. Není důležitá rychlost, tu oddřeš, důležitá je přesnost. Nevěřím, že někdo dokáže při prudkém škubnutí, kdy se chce otočit o devadesát stupňů, když ho někdo překvapí, trefit jeden pixel tím, že posune snímač nad podložkou o dva cenťáky.
22.8.2012 08:01:36   93.99.208.xxx 113
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.8.2012 08:33:37   188.112.77.xxx 63
PersonalComputer napsal:
To je pěkné ale EA NIKDY CALL OF DUTY NEVYDALA ! EA stojí přece za sérii Battlefield Call of Duty je od vydavatele ACTIVISION !!!!


presne tak, Activision vydáva každý rok Call of Duty , nie EA ! prosím autora nech si to opraví, mnoho ľudí tuna to dokaže zmiasť.
22.8.2012 08:48:34   90.181.161.xxx 171
Autor nam jeste spinka, takze jsem to opravil za nej. Snad to nikoho nezmatlo tak zasadne, ze by z BF presel na CoD! :-)
22.8.2012 08:52:19   88.100.13.xxx 390
Ta nová funkce, kdy se po najetí myši objeví druhý screenshot přímo na tom prvním, je úžasná. Často se mi stávalo, že porovnat 2 "totožné" obrázky bylo nemožné, takto je rozdíl vidět okamžitě. Díky za tuhle funkci!
22.8.2012 09:49:38   194.138.12.xxx 122
Proc netestujete i na grafice IntelHD, kterou ma vetsina lidi ve svem notebooku, i lide ze Steamu toto vi a snazi se hry tak optimalizovat, napr. Portal2 stejne tak jako tento CS-GO. na IntelHD jede v pohode v nativnim rozliseni na low detail.
22.8.2012 11:09:01   62.84.144.xxx 241
Tak obměna zase jednou přišla. Celkově musím poznamenat, že vyčítat hře formátu CS, že má starý engine, je nesmysl. Ano, efekty nebudou na špičkové úrovni, to obecně ale nejsou ani u dnešních komerčních titulů, které jsou sice DX11 a full features friendly, ale nakonec končí ořezané na DX9 kvůli konzolím only a to ještě s mizernou optimalizací. Čili podle mne je u hry tohoto formátu jednoznačně plus, že bylo šáhnuto po odvědčeném enginu. Ten totiž bude šlapat všem a nebude nikoho zcela zbytečně nutit k nákupu nového HW. Čili i z hlediska okamžité přístupnosti hry je to jednoznačně výhoda.
Ono CS není komerční titul a nelze jej posuzovat podle měřítek, která se aplikují na komerční hloupé sezónní hry typu Call of Duty nebo Battlefield.
CS je o maximální hratelnosti a tady nikoho nezajímá, jak se co rozbije, zda naskriptovaně, tedy jedním z cca. 10 způsobů nebo jestli se rozbije "reálně" ve stylu přeumělkovaného physx, které má do reality ještě dál než ony naskriptované možnosti. Stejně tak u této hry nezajímá, zda odletují kusy stěn nebo jestli se ve větru hýbe tráva. To jsou totiž blbosti, kterých si nikdo u CS nevšímá.
Podstatné je, že člověk s pět let starým PC si bez problémů zahraje a o tom to je.
22.8.2012 16:17:55   82.113.51.xxx 21
Proč není CS komerční titul? CS je volně ke stažení nebo z jakého důvodu to není komerční titul?
A pokud ti jde o maximální hratelnost a grafika ti je někde, tak na to stačí CS 1.6.
23.8.2012 18:08:22   37.188.229.xxx 20
jenže fyzika není jen o hýbající se trávě a látkách, ale třeba o různé průstřelnosti překážek. Myslím že dnes na pitominku typu "lehký dřevěný plůtek zastaví tank či odolá střelbě z kulometu" není nikdo zvědavý. I třeba proti kemperům jsou hrátky s fyzikou velice užitečné, protože jim pak půjde úkryt prostě odstřelit. Nebo třeba skrýš za sádrokartonovou stěnou nebude vůbec jistá při střelbě z automatu - možnosti akce se tím náramně rozšíří a osvěží.
22.8.2012 11:23:07   109.239.66.xxx 40
"Multicore rendering allows CS:GO to utilize the multiple CPUs present in your system. The Disabled setting may provide a higher framerate but with lower visual quality."
Mě to nedává žádnej smysl, do teď ve všech source engine hrách Multicore r. výkon zvyšoval a ne snižoval a rozdíly v grafice žádný nebyly. Může mi to někdo vysvětlit?
22.8.2012 11:26:43   217.64.8.xxx 23
sober napsal:
Pěkný, že to není naročný, což se dalo očekávat, ale hratelnost je na tak mizerné úrovni jako CS:S. Takže stejně zůstanu věrný CS1.6, které HW náročné není vůbec, ale hratelnost má o 100% lepší.

tjn,winxp jsou taky lepsi nez w7 nebo w8
22.8.2012 11:40:31   85.248.108.xxx 20
Pacil sa mi hover system obrazkov pri porovnani detailov hry, ale autorovi by som chcel pripomenut, ze u hry akou je CS je podla mna najdolezitejsia hratelnost a nie efekty ktore si nadseny hrac pri hrani poriadne nevsima ;)
22.8.2012 12:28:49   88.103.137.xxx 00
PersonalComputer napsal:
To je pěkné ale EA NIKDY CALL OF DUTY NEVYDALA ! EA stojí přece za sérii Battlefield Call of Duty je od vydavatele ACTIVISION !!!!


BF3 == CoDhttp://www.youtube.com/watch?v=OxsbTjPe2fs&feature=my_favorites&list=FLtvtTfL6YbzGJIiv7bBOR4Q
>
22.8.2012 12:30:10   88.103.137.xxx 11
Ocik napsal:
PersonalComputer napsal:
To je pěkné ale EA NIKDY CALL OF DUTY NEVYDALA ! EA stojí přece za sérii Battlefield Call of Duty je od vydavatele ACTIVISION !!!![/quote]

BF3 == CoDhttp://www.youtube.com/watch?v=OxsbTjPe2fs&feature=my_favorites&list=FLtvtTfL6YbzGJIiv7bBOR4Q


Pardon, nefungoval http://www.youtube.com/watch?list=FLtvtTfL6YbzGJIiv7bBOR4Q&v=OxsbTjPe2fs&feature=player_detailpage
>
22.8.2012 12:46:38   37.188.236.xxx 1312
grafiku jsem nečekal nějakou extra, ale zarazilo mě že kopíruje trend většiny komerčních her kde se nedostatky zakrývají různými mlžícími efekty až to vypadá na neustálý průchod mlhou a kouřem...

A co se týče toho borce co tu píše že nejlepší je na low kvůli kemperům - tohle je podle mě na pěst a server by měl umožnit vynucení jednotného grafického nastavení na kterém by se shodla většina účastníků. Takhle dělat kinga s ořezem detailů když ostatní mají normální nastavení umí každý blbeček ze základky
22.8.2012 13:07:30   194.156.48.xxx 1013
@DDR0 Co to je za nesmysl? CS:S jsem hrával na low krom dýmu a ještě s -DX80 parametrem a na čelo jsem si klepal u těch co to hráli jinak.. a ty to tu motáš naopak To je každého problém, že si myslí, že u HC kompetitivního FPSka je důležité mít grafiku na MAX, ale neznamená to kvůli tomu, že jsou progameři "blbečci ze základky" to ses trochu minul s realitou
22.8.2012 15:22:47   85.160.135.xxx 48
číst umíš?
22.8.2012 17:33:51   88.103.63.xxx 108
Co to má být za reakce? Posilněn 6ti mínusy u mého příspěvku myslíš, že už to můžeš jen tak bez argumentu dorazit a cítit se jako boss? Pokud neumíš číst ty, klidně ti to zopakuji.
Nastavení detailů grafiky má určitou míru rozsahu. K dispozici je všechno všem. Krom FPS se snižuje nastavení na low i kvůli přehlednosti (u klasiky to nemělo až tak význam, CSS je v plné palbě nepřehledné hodně, CS:GO to zase obrací), profi hráči nehrají s maximálními nastaveními. Server umožňuje u CSS parametr -DX80 vyloučit, pokud to někdo cítí jako nutnost. Nastavit si grafiku na low může každý, pokud někdo vnímá jako nefér, že on se chce u kompetitivní hry dívat na "hezkou grafiku" a tudíž jsou vůči němu ve výhodě ti, co mají nastavení nižší tak... no cement.
23.8.2012 16:43:36   37.188.229.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.8.2012 22:29:40   88.103.63.xxx 100
Hmm... takový samolibý úvod a pak... wtf? Tráva v CS? Mizející objekty? Mluvíme o té samé hře? Jestli tě to trápí v BF3, to je blbé, ale tam hraje na low hodně lidí kvůli FPS, stěžejní efekty, které zhoršují přehlednost jsou víceméně podobné a i dva lidi s naprosto stejným nastavením vidí často naprosto rozdílné věci, ten engine je z hlediska kompetitivní hry naprosto tragický... takže je to jedno.
Podívej se prosím ještě jednou na ty dvě strany srovnávacích screenů v tomhle článku. Nastavení na low, je o něco přehlednější, ale rozhodně to není na úrovni podvodu
Tak jako tak bude mít mnohem větší význam skill než konkrétní nastavení grafiky. Na té nejvyšší úrovni, kde rozhodují maličkosti to má cenu řešit, pokud máš trauma z toho, že tě někdo drtil, tak to nebude tím, že měl nastavenou horší grafiku, než ty, ale tím, že byl mnohem lepší
23.8.2012 22:55:01   88.103.63.xxx 80
Ostatně, lamám kolikrát nepomůže ani wallhack, takže nějaké stíny bych moc neřešil...
22.8.2012 12:53:05   78.98.99.xxx 24
Mily autor prepac mi, ale musim komentovat tvoj hlupy zaver. Hru hodnotis z 2 pohladov a to 1)Co hra prinasa dnesnemu hracovi - takyto pohlad tu ani nema co robit pretoze sa nejedna o singleplayerovu hlupost, ale o najlegendarnejsiu multiplayerovu strielacku, ktorej prva verzia (1.6) taktiez neprinasa nic po stranke grafickej a hra ju dodnes mnoho ludi. Sam za seba ale musim povedat, ze je na trhu plno hier co akoze maju novu grafiku DX10-11 a vobec sa mi nepacia lebo niesu dobre spravene. Konkretne Valve ma perfektny engine lahodiaci oku, ktory je lepsi ako 90% novych hier.. Za 2) hodnotis HW naroky - to je ok. Co ale nehodnotis je asi pohlad kazdeho poriadneho MP raca - hratelnost, sviznost, reakcia na pohyb mysi atd. Celkovy dojem z hry, zabavnost, navykovost .... Taketo nieco tam malo byt miesto toho hlupeho 1. pohladu
22.8.2012 16:26:34   212.96.174.xxx 00
presne tak hry na sourcu vypadaji ve vetsine pripadu lip tak vetsina radoby naroubovanych DX11 her z konzoli
treba Ghost Recon: Future Soldier hodnotily jako povedenou grafiku ale kdyz si da tu hru s cs vedle sebe v pohybu tak to cs vypada minimalne srovnatelne
a nenarocnost je jen souce je snad jeden z poslednich enginu ktery je nejak optimalizovanej
rozdil clovek pozna za par let kdy jedna hra mu bude pripadat hnusna a druha bude porad koukatelna viz treba to cs 1.6
22.8.2012 13:13:58   188.120.201.xxx 40
al_capone napsal:
me by zajimal nazor z oblasti hracu - tech, kteri nehraji 4fun ale snazi se dostat ze hry potencial (ve smyslu,ze chteji byt nejlepsi) - je tedy lepsi hrat vse na low detaily nebo naopak?

Hraje roli i rozliseni? Díky


Hraju CS asi 10 let, jezdím i na LAN turnaje atp. Tehdy, když se hrála ještě verze 1.3, tak každý neměl pc který by mu zvládal vysoká rozlišení či detaily, takže se každý snažil získat FPS kde se dalo. Dodnes hraju na rozlišení 640x480 a to i když mám 24" LCD. Je to pro mě zvyk a navíc na vyšších rozlišeních je HUD hodně malé (hlavně radar). CSGO jsem hrál na rozlišení 1024x768, s detaily na minimum, aby mi PC zvládl stabilně 120 fps (nastavení fps_max "120") a obraz byl tak synchronizovaný a nenastal tzv. tearing.
22.8.2012 13:39:13   194.156.48.xxx 91
Nízké rozlišení = hrubý rastr, takže se líp zasahuje, nejde jenom o FPS.
22.8.2012 15:30:16   85.160.135.xxx 33
Na HD LCD a 640x480? To musí být obraz na zblití. Dneska v době levných čtyřjader či vysokofrekvenčních dualcore toto ztratilo smysl. Tehdy to nejvíc platilo u her založených na quake enginu, kdy se třeba doskočilo dál apod, ale dnes už se tenhle bug nevyskytuje...
22.8.2012 16:51:13   212.67.93.xxx 20
To není jen o fps...s nízkám rozlišením se lépe míří (zasahuje), jak píše koutlosh, také je obraz čistší ap řehlednější, žádné zbytečné detaily, příliš jemný obraz je trochu složitější sledovat, na druhou stranu vysoké rozlišení a zejména širokoúhlý obraz pomáhá k většímu FOV a člověk má větší přehled o situaci...řekl bych, že se pořád vedou žabomyší války o to, co je lepší...každému sedne něco jiného, takže bych to nehrotil, že člověk bude úspěšnější s vyšším nebo nižším rozlišením...podobně je to s citlivostí myši, někdo chce maximální citlivost, aby byl rychlejší a jiný minimální, aby byl přesnější, záleží na stylu hry, zvyku (a velikosti podložky)
22.8.2012 17:45:10   88.103.63.xxx 11
Řeším to nízkým rozlišením ale stále v poměru 16/10, takže zůstane výhoda hrubého rastru a přitom rozhled širokoúhlého zobrazení. Navíc není potřeba hrát v okně, nebo se smířit s deformovaným obrazem. Na dnešních grafikách navíc není problém zuby kompenzovat 8x a vyšším AA, bez vlivu na výkon (nad 100 fps už přestávám vnímat rozdíl v odezvě).
Setkal sem se s hráči, kteří používají vyšší sensitivitu, ale všichni ti, které jsem považoval za dobré, tak ji měli nízkou. Je to dřina a chce to velkou podložku, ale je to poznat. Udělat opravdu precizní pohyb na jednom centimetru je trochu nad možnosti lidské motoriky, i když intenzivním tréninkem jde dosáhnout ledacos...
22.8.2012 21:12:01   212.67.93.xxx 10
Já si pamatuji, jak jsem tuším u starého CS přišel na jeden neduh hry a to, že sniperka byla přesná i bez míření, ale člověku chyběl zaměřovač...s puntíkem na monitoru se z ní stala výborná zbraň:-) Jinak jo, pokud člověk hraje hru, kde rozhodují headshoty (třeba CS), tak je v zásadě lepší nižší rozlišení a nižší citlivost myši, velká podložka je ale skoro nutnost, u her jako Quake 3 nebo UT, zejména, když si člověk vystačí s nepřesnými zbraněmi je myslím lepší si nastavit vyšší FOV i rozlišení, ale i tam ti lepší dávají přednost přesným zbraním, imho to s nimi není ale taková zábava jako s raketometem:-)
22.8.2012 23:37:44   88.103.63.xxx 00
No to určitě, brácha hrával UT s citlivostí násobně vyšší, než ta moje a bylo to poznat.. nestíhal jsem V instagibu jsem to sice drtil, ale to není obvyklý způsob hry a jde to sice hrát trochu "CSkově", ale na vítězství to nikdy nebude...
22.8.2012 13:50:27   31.53.111.xxx 79
celkovo môj osobný názor:
tento portál je hlavne o HW a grafických novinkách, hra ako CS by tu ani nemala byť, jedine ak by sa chcel autor zamerať na source engine, novinky v ňom a podobne...bohužial (pre autora) je CS-ko vo všeobecnosti hlavne hra o taktike(pri CW) a o rýchlosti, zábave a odrelaxovaniu sa (public) čiže hratelnosť vysoko prevažuje nad grafickou stránkou hry a myslím že na hodnotenie tohto faktora sú iné webové stránky a nie PCT..keď už článok o CS tak v podobe niekoľko stránkovej úvahy o vývoji tejto hry od prvotných verzií CS(napr. CS1.3) až po CS:GO (keďže minimálne do príchodu WoW to bola pravdepodobne hra s najväčšou hráčskou základňou, ktorá má aj teraz čo povedať vo svete progamingu(len v prápade takého článku nechcem vidieť ten flame v komentoch CS1.6 vs. CS:S )
23.8.2012 18:06:43   89.24.181.xxx 120
Ahoj, tenhle článek je pěknej až na jednu věc a to jsou všechny testy a grafy. Proč testujete hry dělané pro low-end na mainstream až high-end strojích?

Tyhle hry se testují na netboocích až integro kartách

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

101 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.