Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.7.2012
Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

PC verze nového Ghost Reconu vychází s měsíčním zpožděním proti konzolím a rozhodně to není bezdůvodně. Vývojáři totiž do hry mezitím implementovali podporu rozhraní DirectX 11 s celou řadou nových efektů. Výsledkem je velmi pěkná grafika, byť trochu vykoupená hardwarovými nároky ve vyšším rozlišení.


Oficiální požadavky hry

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

Minimální sestava
Procesor: Intel Pentium D 3,0 GHz/AMD Athlon 64 X2 4400+ 2,2 GHz
Operační paměť: 1 GB (XP)/2 GB (Vista/7)
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GTS/ATI Radeon HD 4000
OS: Windows XP/Vista/7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad Q9450/AMD Phenom II X4 940
Operační paměť: 2 GB (XP)/3 GB (Vista/7)
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 460/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows Vista/7

Minimální hardwarové požadavky má Ghost Recon: Future Solier dle vývojářů opravdu nízké. K hraní při nejnižším nastavení detailů by měl postačit téměř jakýkoliv počítač s dvoujádrovým procesorem, 1-2 GB paměti a grafickou kartou starou pět čtyři generace. Osobně jsem však po zkušenostech se hrou skeptický, nastavení detailů totiž není příliš účinné a v praxi bude pro rozumné hraní potřeba výrazně výkonnější počítač s grafickou kartou alespoň na úrovni GeForce GTS 250 a především výrazně výkonnější procesor. U doporučené sestavy pak příliš nepočítejte s hraním při nejvyšších detailech, k tomu je potřeba ještě o něco výkonnější hardware.

Problematické je též hraní pod starším operačním systémem Windows XP, engine hry totiž vyžaduje alespoň podporu DirectX 10, kterou tento operační systém nenabízí. Vývojáři však slibují, že brzy po vydání hry vydají patch, který spuštění hry pod Windows XP umožní.

Testovací sestava

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 7970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.4 WHQL.

Metodika testování

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

Ghost Recon: Future Soldier nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto vlastním hraním. K měření výkonu jsem vybral třetí misi kampaně hry v režimu jednoho hráče, kdy s týmem plníte misi v prašné africké vesnici. Při testování jsem procházel cca minutový úsek hry a pomocí programu FRAPS měřil framerate.

Nastavení hry

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

Nastavení grafiky bylo při měření nejvyšší možné. Jako obvykle jsem měřil výkon v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Testoval jsem jak se zapnutým vyhlazováním hran, tak i s vypnutým. Vyhlazování lze zapnout přímo v nastavení hry a dobře funguje u karet nVidia GeForce i AMD Radeon.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.