Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11 | Kapitola 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 7. 2012 03:00 25

Seznam kapitol

1. Sněžný muž s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — nejvyšší nastavení bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší nastavení s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

PC verze nového Ghost Reconu vychází s měsíčním zpožděním proti konzolím a rozhodně to není bezdůvodně. Vývojáři totiž do hry mezitím implementovali podporu rozhraní DirectX 11 s celou řadou nových efektů. Výsledkem je velmi pěkná grafika, byť trochu vykoupená hardwarovými nároky ve vyšším rozlišení.

Reklama
Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Nový díl akční střílečky Ghost Recon s podtitulem Future Soldier vychází na PC po dlouhých pěti letech a s měsíčním zpožděním proti konzolové verzi. Vývojáři čas mezi vydáním konzolové a PC verze rozhodně nezaháleli a je to vidět. Počítačové verze hry vypadá výrazně lépe a podporuje řadu efektů v rozhraní DirectX 11. Výsledkem je vizuálně velmi dobře vypadající hra, která se řadí k tomu lepšímu, na co lze v současné době narazit. Škoda je možná jen podivně nastavené úpravy barev, kdy je zejména v poušti celá scéna vždy nepříjemně nažloutlá a téměř černobílá.

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Hardwarové nároky nového Ghost Reconu jsou odpovídající vizuální stránce. Abyste si novinku zahráli na nejvyšší detaily ve vyšších rozlišeních, budete potřebovat grafickou kartu střední třídy jako je nVidia GeForce GTX 560 nebo AMD Radeon HD 6870. Pokud hrajete v rozlišeních nižších, postačí o něco méně výkonné karty jako GeForce GTX 460 či Radeon HD 6850. Úplně slabý nemůže být ani procesor, rozumným základem jsou čtyřjdárové procesory řady Phenom II X4 od AMD a kterýkoli procesor z řady Core i5 od Intelu. Dvoujádra jsou na hru přeci jen slabá a nabízí dostatek síly jen při výrazném přetaktování.

Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Problematické je v současné době snižování detailů při rozjíždění hry na slabších sestavách. S výjimkou efektů ambientní okluze a rozmazání při rychlém pohybu motion blur totiž změna zbylých efektů nemá vůbec žádný efekt. Domnívám se, že spíše než záměr jinak povedené konzolové konverze je to chyba a v nejbližší době tak vyjde patch, který tento bug opraví. I samotné snížení ambientní okluze má nicméně měřitelný vliv na výkon, po jeho vypnutí vzrostla rychlost vykreslování hry přibližně o polovinu a Ghost Recon: Future Soldier tedy rozběhají i majitelé počítačů s grafickými kartami jako je nVidia GeForce GTS 450 nebo AMD Radeon HD 6750.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama