Ghost Recon: Future Soldier — povedená grafika v DirectX 11
Seznam kapitol
PC verze nového Ghost Reconu vychází s měsíčním zpožděním proti konzolím a rozhodně to není bezdůvodně. Vývojáři totiž do hry mezitím implementovali podporu rozhraní DirectX 11 s celou řadou nových efektů. Výsledkem je velmi pěkná grafika, byť trochu vykoupená hardwarovými nároky ve vyšším rozlišení.
Série akčních her Ghost Recon na motivy knížek Toma Clancyho bezesporu patří k tomu nejlepšímu, co má vydavatelský moloch Ubisoft ve svém portfoliu. Přesto vyšel poslední díl série pro PC už před dlouhými pěti lety. Šlo o Ghost Recon Advanced Warfighter 2 postavený na enginu Diesel, který společně s „jedničkou“ proslul především podporou fyzikálního enginu PhysX. Obě hry tehdy patřily k nejdůležitějším titulům snažícím se o prosazení hardwarového fyzikálního akcelerátoru od společnosti Ageia. Že byl celý projekt fyzikálních akcelerátorů mírně řečeno propadákem, a že byla Ageia později odkoupena nVidií, asi není potřeba podrobněji rozebírat.
U obou Advanced Warfighterů později vznikly upravené verze určené pro tehdy novou herní konzoli Xbox 360 (u Advanced Warfighter 2 také pro Playstation 3 a PSP). Tyto verze však nebyly postavené na výše zmiňované technologii Diesel, ale na zbrusu novém enginu nazvaném Yeti. Na jeho základu později vznikly i další hry, jako je Xbox 360 verze America's Army nebo nepříliš povedený Beowulf: The Game. Poslední hrou postavenou na této technologii byl Lost: Via Domus (2008).
V současnosti se engine Yeti ve značně modifikované verzi vrací. Běží na něm totiž nový Ghost Recon: Future Soldier a počítá se s ním také u chystané multiplayerové verze Online. Přídavek „značně modifikované verzi“ je přitom rozhodně na místě, vývojáři totiž engine vylepšili téměř v každém ohledu a podporováno je tak třeba i rozhraní DirectX 11.
„Papírově“ se v dnešní době může chlubit podporou DirectX 11 celá řada her, jen u hrstky z nich jsou však rozdíly opravdu znatelné (sem patří především Crysis 2). Ghost Recon: Future Soldier je někde napůl cesty. U tolik propagované teselace jsem její přínos během hraní nikde neviděl. Ve hře jsou však implementované i další efekty jako je global illumination, volumetrická světla, displacement mapping a další, kde už jistý přínos patrný je. Výsledkem je vizuálně velmi vyspělá hra, která se rozhodně řadí k tomu nejlepšímu na současném trhu. Přinejmenším ve zlepšení technické stránky odvedli vývojáři při konverzi hry z konzolí velký kus dobré práce.