Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 6. 2012 03:00 36

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine a fyzika z GTA IV 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK — střední nastavení bez vyhlazování 4. Výsledky GK — nejvyšší nastavení bez vyhlazování 5. Výsledky GK — nejvyšší nastavení s vyhlazováním 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Třetí pokračování Maxe Payna vychází po dlouhých devíti letech a rozhodně byste jej neměli nechat ujít. Kromě kvalitní hry totiž potěší i výborná technická stránka. Za vše hovoří engine původem z Grand Theft Auto IV, kterému vývojáři přidali i podporu DirectX 11. Jen ty hardwarové nároky jsou tradičně poměrně vysoké.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nejnižší nastavení
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,6 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GT/ATI Radeon HD 3400
OS: Windows XP/Vista/7

Nízké nastavení
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,8 GHz
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTS 450/ATI Radeon HD 4870
OS: Windows Vista/7

Vysoké nastavení
Procesor: Intel Core i7 2,8 GHz
Operační paměť: 3 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 480/ATI Radeon HD 5870
OS: Windows Vista/7

Nejvyšší nastavení
Procesor: Intel Core i7 3930K
Operační paměť: 16 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 680/AMD Radeon HD 7970
OS: Windows Vista/7

Vývojáři udávají hned několik doporučených sestav pro všechny typy nastavení grafiky. Abych jen suše nevypisoval komponenty vypsané výše, stručně popíšu typ každé sestavy. Abyste hru vůbec rozběhali (na nejnižší nastavení detailů), bude vám stačit v zásadě libovolná sestava se starším dvoujádrovým procesorem a čtyři generace starou grafickou kartou. K hraní na snížené nastavení byste už měli mít relativně nový počítač nižší střední třídy, k hraní na vysoké detaily je podle vývojářů potřeba slušný počítač současné střední třídy a abyste si Max Payna 3 užili na ty nejvyšší možné detaily, měli byste mít nový počítač kategorie highend.

Dle mých zkušeností se hrou však vývojáři nejnižší nároky lehce podceňují. Na nejnižší uvedené sestavě poběží hra opravdu bídně a doporučil bych spíše druhý uvedený stroj nebo jeho ekvivalent (i na nejnižší detaily je Max Payne 3 náročnější než třeba Diablo III). Naopak nároky k hraní na nejvyšší nastavení jsou opravdu velmi vysoké, hra je velmi náročná především na kapacitu paměti grafické karty, viz dále.

Testovací sestava

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 7970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 301.42 WHQL, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.4 WHQL.

Metodika testování

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto vlastním hraním. K měření výkonu jsem zvolil hned samotný úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a výkon jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 jsem vzhledem k jeho vysokým hardwarovým nárokům testoval ve dvou nastaveních grafiky — při nejvyšším nastavením detailů v režimu DirectX 11 a při sníženém pod DirectX 10. Vyhlazování hran jsem zapnul jen u nejvyššího nastavení detailů (jak režim klasického MSAA, tak post processing vyhlazování FXAA). U řady grafických karet je v tomto režimu uvedena 0 fps. Je to dané tím, že tento režim nastavení detailů (především MSAA) vyžaduje přes 1 GB paměti na grafické kartě (1487 MB v rozlišení 1920 × 1200 px), což většina slabších karet nemá a nastavení se odmítne aplikovat. Teoreticky lze změnu vynutit ruční editací konfiguračního souboru, v praxi se ale nic nezmění, protože hra při načítání s tímto nastavením vzhledem k nedostatku paměti spadne.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama