Max Payne 3 — Krásná střílečka s vysokými nároky | Kapitola 12
Seznam kapitol
Třetí pokračování Maxe Payna vychází po dlouhých devíti letech a rozhodně byste jej neměli nechat ujít. Kromě kvalitní hry totiž potěší i výborná technická stránka. Za vše hovoří engine původem z Grand Theft Auto IV, kterému vývojáři přidali i podporu DirectX 11. Jen ty hardwarové nároky jsou tradičně poměrně vysoké.
Třetí Max Payne rozhodně nezklamal a s průměrným hodnocením 90 na serveru Metacritic jde o důstojné pokračování slavné série. Také po technické stránce jde o hru, od které by se mohla řada jiných učit. Max Payne 3 je postaven na výborné technologii RAGE původem z Grand Theft Auto IV, kterou vývojáři vylepšili o řadu detailů a efektů, kdy ve hře nechybí ani podpora rozhraní DirectX 11. Pomyslnou třešničkou na dortu pak je engine chování osob Euphoria, díky kterému postavy na zásah reagují velmi věrně. Ostatně o vizuální kvalitě Maxe Payna 3 se již řada z vás jistě přesvědčila vlastním hraním, případně shlédnutím galerie screenshotů.
Vynikající vizuální stránka je dle očekávání vykoupena vysokými hardwarovými nároky. Ty jsou v případě, že si novinku chcete zahrát „se vším na maximu“, opravdu velmi vysoké a budete potřebovat nejvýkonnější grafické karty, kdy se v rozlišení 1920 × 1200 px řádně zapotí i nVidia GeForce GTX 680 či AMD Radeon HD 7970. Na druhou stranu stačí vypnout opravdu extrémně náročné vyhlazování hran multisampling a nechat jen post processing vyhlazování FXAA a rázem jsou nároky výrazně nižší a na téměř nejvyšší detaily si Maxe Payna 3 plynule zahrají i majitelé slabších karet jako je ATI Radeon HD 5870 či nVidia GeForce GTX 560. Rozumné jsou naopak nároky na výkon procesoru, s oblíbenými procesory Intel Core i5 a čtyřjádrovými Phenomy II X4 od AMD byste neměli mít žádné větší problémy.
Pokud je váš počítač slabý a přesto chcete třetího Maxe Payna zkusit, budete muset drasticky snižovat detaily. Velký dopad na výkon bez znatelného snížení kvality má snížení teselace a o něco pomůže také snížení kvality efektu ambient occlusion. Při snížení kvality stínů je sice rozdíl patrný na první pohled, nastavení má však největší dopad na výkon. Úplné snížení detailů na minimum vám pak přinese přibližně zdvojnásobení počtu snímků za sekundu a umožní hru naprosto plynule v nižších rozlišeních rozběhat na slabých kartách nejnižší třídy jako je například AMD Radeon HD 6670 nebo starší nVidia GeForce GTS 250.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.