DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší | Kapitola 9
Seznam kapitol
Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.
Vehicle Details
Rozdíly v detailnosti vozidel jsou patrné jen z vzdálených aut soupeřů a všimnete si jich jen při přímém srovnání snímků. Snížení nemělo žádný vliv na framerate.
Skidmarks
Po vypnutí nastavení Skidmarks se na zemi přestanou vykreslovat dynamické šmouhy od pneumatik automobilů a zůstanou jen některé nakreslené přímo na texturách. Snížení nastavení nemělo žádný dopad na výkon.
Cloth
U nastavení kvality látek jsem si nevšiml žádných rozdílů, nenaměřil jsem ani rozdílný výkon.
Advanced Lighting
Ačkoliv ve kvalitě obrazu u nastavení pokročilého nasvětlení nejsou žádné rozdíly, má nastavení obrovský dopad na výkon. Po snížení této položky výkon vzrostl z 32 na rovných 50 snímků za sekundu!
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíl v maximálním a minimálním nastavení grafiky jsou patrné na první pohled. Nejvíce patrné jsou chybějící stíny a diváci okolo trati, dobře patrné jsou však také chybějící stopy pneumatik na silnici, chybějící odrazy okolí na autech, statické stromy, chybějící efekt ambient occlusion, horší detaily objektů atd. S výjimkou rozlišení textur se rozdíly týkají snad úplně všech aspektů grafiky a rozdíly jsou obrovské. Na druhou stranu tomu odpovídá také nárůst výkonu, který je jeden z nejvyšších, jaký jsem kdy naměřil. S AMD Radeonem HD 6770 výkon po snížení detailů z maximálních na minimální v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran stoupnul z 19 na 122 fps u první a z 30 na 152 fps u druhé scény.