DiRT: Showdown — grafika beze změn, nároky vyšší | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po roce jsme se dočkali dalšího pokračování populární závodní série DiRT. Showdown však na rozdíl od svých předchůdců není zaměřen na rallye, nýbrž na destrukční závody ve stylu FlatOut. Po technické stránce naopak mnoho rozdílů nenajdete, grafika se téměř nezměnila. I tak ale patří mezi vizuálně nejlepší závodní hry dneška.
Ačkoliv se grafika DiRT: Showdown od DiRT 3 téměř neliší, hardwarové nároky jsou ve srovnání s rok starým předchůdcem výrazně vyšší. Řada uživatelů se slabším počítačem proto bude muset výrazně snižovat detaily. Položek v nastavení detailů je však ve hře spousta. Abychom vám pomohli s orientací v nich, všechna nastavení jsem na testovací sestavě s AMD Radeonem HD 6770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním postupně vyzkoušel.
Shadows
Nastavení stínů je jedno z nejdůležitějších. Po snížení na minimum se sice vypnou téměř všechny stíny, výkon však na testované scéně vzrostl z 27 na 34 snímků za sekundu.
Post Process
Žádných rozdílů po vypnutí post processing efektů jsem si nevšiml a nezměnil se ani výkon.
Night Lighting
Po snížení nastavení s nočním osvětlením se změnil způsob nasvícení budovy v popředí. Rozdíly jsou ale velmi malé a výkon vzrostl jen o jeden snímek za sekundu.