Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG | Kapitola 8
Seznam kapitol
Druhý díl Risenu byl jednou z nejočekávanějších her tohoto jara. Velké nadšení sice po vydání opadlo a hra sbírá hodnocení okolo 70 %, vyloženě špatná však také není. Povedené technické zpracování potěší majitele silnějších počítačů, ti s moderní grafikou si užijí pěkných scenérií. U slabších sestav ale bude nutné snížit detaily.
Object Distance
Po změně vzdálenosti k vykreslování vzdálených objektů jsem si nevšiml rozdílů, framerate se vůbec nezměnil.
Landscape Distance
Rozdílů jsem si nevšiml ani u nastavení vzdálenosti k vykreslování krajiny, nepohnul se ani výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou patrné především za denního světla v krajině, kdy bijí do očí chybějící stíny a nízká vegetace. Dalšími rozdíly jsou výrazně nižší kvalita textur, chybějící odrazy u vodní hladiny a vypnutý efekt hloubky (Depth of Field). S AMD Radeonem HD 7850 jsem v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým morfologickým vyhlazováním při snížení detailů z nejvyšších na nejnižší naměřil nárůst výkonu z 31 na 58 snímků za sekundu u první scény a z 42 na 65 snímků za sekundu u druhé.