Risen 2: Dark Waters — vizuálně pěkné a pěkně náročné RPG | Kapitola 6
Seznam kapitol
Druhý díl Risenu byl jednou z nejočekávanějších her tohoto jara. Velké nadšení sice po vydání opadlo a hra sbírá hodnocení okolo 70 %, vyloženě špatná však také není. Povedené technické zpracování potěší majitele silnějších počítačů, ti s moderní grafikou si užijí pěkných scenérií. U slabších sestav ale bude nutné snížit detaily.
Nároky druhého Risenu jsou poměrně vysoké a řada uživatelů se slabšími počítači proto bude muset snižovat detaily. Vliv jednotlivých nastavení grafiky na framerate a vizuální kvalitu jsem zkoušel s Radeonem HD 7850 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým morfologickým vyhlazováním MLAA (na snímcích není vidět, program FRAPS nedokáže tento post processing efekt zachytit).
Depth of Field
Nastavení Depth of Field rozmaže vzdálenější objekty, rozdíl ve výkonu jsem však nenaměřil.
Water Reflections
Po vypnutí Water Reflections se vypnou všechny odrazy od vodní hladiny, framerate však vzrostl jen o jeden snímek za sekundu.
Shadow Quality
Nastavení stínů má na výkon a kvalitu hry nejvyšší vliv, po snížení na minimum se totiž vypnou veškeré stíny. Výkon na druhou stranu vzrostl z 41 na 50 snímků za sekundu.