Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

10. 4. 2012 03:00 13

Seznam kapitol

1. Vlastní engine určený především pro konzole 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním
5. Vliv procesoru na hru 6. Galerie in game screenshotů 7. Výběr recenzí herních magazínů 8. Závěr

Série Ridge Racer dosud vycházela jen pro herní konzole. S pokračováním Unbounded se to mění a série se konečně dostává i na PC. Společně s tím přišla i změna vývojáře a herního enginu. Vizuální stránka je poměrně pěkná a bez vysokých hardwarových nároků, konzolový původ však nezapře — chybí téměř veškerá nastavení.

Reklama
Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Ridge Racer: Unbounded — odbytá konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Z grafů testu výkonu jsou patrné dvě věci — Ridge Racer má relativně nízké hardwarové nároky a vestavěný strop pro framerate na šedesáti snímcích za sekundu. Hardwarové nároky bych normálně označil za velmi nízké, Ridge Racer je však specifický případ. Vzhledem k tomu, že hra zcela nepochopitelně nemá možnost jakéhokoliv nastavení detailů, je nutné brát ohled i na starší sestavy a tady si hra nevede nejlépe. Osobně mi Ridge Racer připadal naprosto plynulý až při rychlosti přes čtyřicet snímků za sekundu a této hodnoty rozhodně nedosáhnete s každou grafickou kartou. Máte-li akcelerátor na úrovni AMD Radeon HD 6850 / nVidia GeForce GTX 460 a vyšší, neměli byste mít problém, majitelé slabších karet by ale koupi hry měli dobře zvážit. Třeba s GeForce GTS 450 jsem přes 40 fps nenaměřil ani v nízkém rozlišení 1280 × 1024 px, podobně si vedl Radeon HD 6670. Hraniční pak bude GeForce GTX 550 Ti a Radeon HD 6770. Majitele slabších karet si plynule zahrají jen v absurdních rozlišeních jako 1024 × 768 px, možná ani tam ne.

Co se týče limitace maximálního frameratu, prohlížet nastavení hry nemá smysl. Jednak téměř žádná nejsou a v tom naprosto okleštěném zbytku nic použitelného nenajdete. Větší naděje jsem vkládal do editace konfiguračních souborů, ani tímto způsobem se mi však limitaci nepodařilo odstranit. To nicméně není zase takový problém, při zmíněných 60 snímcích za sekundu je hra naprosto plynulá a víc stejně velká většina LCD v nativním rozlišení nezobrazí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama